י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מבוכה במרוץ הירושלמי

המועמדת קורצת לחרדים - באידיש עילגת

שעות לאחר שקיימה חוג בית לצעירים חרדים בירושלים - השיקה המועמדת לראשות העיר, רחל עזריה, קמפיין המנסה לקרוץ לציבור החרדי בעיר באמצעות שימוש בשפת האידיש - אולם עשתה זאת עם שגיאות כתיב קשות

המועמדת קורצת לחרדים - באידיש עילגת
צעירים בחוג הבית של עזריה אמש צילום: באדיבות המצלם

המועמדת לראשות העיר ירושלים רחל עזריה השיקה אתמול (שלישי) קמפיין נוסף במירוץ לראות העיר, והפעם - בשפת האידיש, על מנת לפנות לציבור החרדי בירושלים. אלא, שהקמפיין שהושק מלווה בשגיאות כתיב חמורות באידיש.

כך, במקום לכתוב: "גלייעבט מיר דאס עאס מייגלעך" (בתרגום לעברית: תאמין שזה אפשרי), כתבה עזריה: "גלייפט מיר דוס עאס מייגלעך" - טקסט שעורר צחוק בקרב דוברי שפת האידיש שנחשפו למנשר שהופץ.

הקמפיין הגיע שעות לאחר שאמש (שלישי) קיימה עזריה חוג בית לציבור החרדי, יחד עם חברת הרשימה פנינה פויפר, ובו השתתפו צעירים מהקהילה החרדית. אלו העלו תלונות ובעיות על תפקוד הנציגים החרדים בעיר, כשחלקם מביעים תקווה ברחל עזריה.

בין התלונות שעלו בחוג עסקו בנושאי פינוי הזבל במוצאי שבתות, תחבורה ציבורית בשכונות החרדיות, תקציבי תרבות לאוכלוסיה החרדית, בעיות במעונות יום ועוד. את חוג הבית אירח ארגון 'תרבות' - חרדים עושים תרבות'.

עזריה התחייבה בפני משתתפי חוג הבית כי תיוותר במועצת העיר ירושלים כחברת מועצה מן המניין, גם אם לא תנצח במירוץ לראשות העיר. לדבריה, "מקומי מובטח בכנסת, אבל אני באתי לירושלים ואשאר במועצת העיר אם אפסיד, ולא אחזור לכנסת".

עזריה הסבירה בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי: "הקמפיין שלי ושל סיעת ירושלמים מכוון לכל המגזרים בעיר ולכן מופיע במגוון שפות. אנו מאמינים שהחיים יחד בירושלים מורכבים ממגוון זהויות, שפות, דתות ואנשים ולכולם חלק בעיר המדהימה הזו. לכן אנחנו פונים לכולם ויודעים שמגוון רחב של אנשים, מכל המגזרים יצביעו לי ולסיעה שלנו, לירושלמים. תאמינו. זה אפשרי".

צילום: חיים פרידלנדר

כזכור, בראשית הקמפיין השחיתו קיצונים חרדים שלטי בחירות שנתלו על אוטובוסים שעברו בשכונה החרדית. בהמשך נעצרו חמישה חשודים בהשחתת שלטי בחירות של המועמדת, שבחרה להדביק את שלטי הבחירות עם תמונתה, למרות הרגישות לכך בציבור החרדי.

עם היוודע מעצרם של החשודים, הגיבה עזריה בחשבון הטוויטר שלה וכתבה: "כל הכבוד למשטרת ישראל שעצרה הלילה שני צעירים מפלג קיצוני שתלשו את את תמונות הקמפיין שלנו. לא ניתן לשום קבוצה קיצונית להשתלט לנו על העיר. אנחנו הירושלמיים האמיתיים יודעים לחיות יחד". 

השר לענייני ירושלים זאב אלקין, המתמודד גם הוא לראשות העיר ירושלים, הגיב לתיעודים שרצו ברשתות החברתיות במוצאי תשעה באב ואמר, "אני מגנה בחריפות את אותם קיצונים שהשחיתו את השילוט על האוטובוסים של ח"כ רחל עזריה ואני קורא למשטרה למצות איתם את הדין. גם אם אני חלוק על עזריה בהרבה סוגיות אני מרגיש חובה להאבק על זכותן של כל הנשים המתמודדות לראשות העיר ולמועצת העיר לנהל קמפיין בחירות הוגן במרחב הציבורי".

אלקין הוסיף, "מצער שדווקא במוצאי ט' באב המציין את חורבן הבית בשל שנאת חינם, קבוצת שוליים בחרה לנהוג כך. אין לי ספק שקבוצת שוליים זו מייצגת את עצמה בלבד ואינה מייצגת את ירושלים האמיתית".

רחל עזריה יידיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד