י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"לא רק שהתפשרו, גם השתפנו"

המתקפה של מרגי על ליצמן - בעיתון 'המודיע'

בוקר אחרי שוועדת החינוך אישרה סופית את תקנות המזון במוסדות הלימוד, דווקא עיתון 'המודיע' - עיתון הבית של סגן שר האוצר יעקב ליצמן מביא את הדברים הקשים שהטיח יו"ר וועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי בליצמן • מרגי כינה את התנהגותו של ליצמן בעניין תקנות המזון - "השתפנות"

המתקפה של מרגי על ליצמן - בעיתון 'המודיע'
חה"כ יעקב מרגי צילום: מרים ארסטר פלאש 90

קוראי 'המודיע' נחשפו הבוקר לדיווח על החלטת ועדת החינוך אמש (שלישי) במהלך ישיבת פגרה לתקן תקנות פיקוח חדשות על מכירת מזון בבתי ספר. בין היתר תיאסר מכירת משקאות קלים - כולל משקאות דיאט, כמו גם כריכים מלחם שאינו מלא, נקניקיות, שניצלים, ממתקים, קרואסונים ושלגונים גדולים. התקנות ייכנסו לתוקף במהלך דצמבר הקרוב.

לדברי סופר 'המודיע': "התקנות שאושרו אתמול הן פשרה, לאחר שהתנגדות ח"כ הרב יעקב אשר להחלת פיקוח על מטבחי הישיבות טרפדה את החלק החשוב יותר של התקנות פיקוח על הארוחות המוגשות בבתי הספר. ח"כ אשר דרש אתמול בדיון התחיבות למימון נוסף לישיבות על ההוצאות הנוספות של רכישת מזון בריא".

באופן מפתיע למדי, הביאו בעיתון את דבריו של יו"ר וועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי, במהלכם תקף בחריפות את סגן שר הבריאות, הלא הוא נציג גור בכנסת - יעקב ליצמן. "אנחנו משאירים את ילדי ישראל בלי פיקוח" אמר מרגי, "יש פה הפקרה, הממסד פטור מכל חקיקה. מחילים חקיקה מחמירה על השוק החופשי כשהממשלה משתוללת".

עוד צוטט מרגי ב'המודיע': "שמתי מבטחי בשרי הממשלה (בנט וליצמן א.ק) שלא יפקירו ילדים כאלה ואחרים, ויישמו את התקנות על כל מוסדות החינוך. אם יש קשיים לעסקן כזה או אחר הוא יודע להשיג סכומים גדולים יותר, לא ייתכן שנתפשר. לא רק שהתפשרו, גם השתפנו".

כזכור, סערת הקציצות שנחשפה ב'בחדרי חרדים' הגיעה לאחר רביזיה שהגיש ח"כ יעקב אשר נגד יוזמת שר הבריאות דאז יעקב ליצמן, לתקן כי תיאסר הגשת מזון 'לא בריא' במוסדות. אשר טען אז כי הדבר היה מוביל לנזק בכיס ההורים ומכביד את הנטל והוא ביקש להחריג את הישיבות הקטנות.

לבסוף חשף 'בחדרי חרדים' כי השר בנט נכנע לחה"כ יעקב אשר והחליט להחריג את הגשת המזון. מכאן ואילך תיאסר רק מכירת מזון שאינו בריא, כך על פי התקנות שאושרו. מוסד שיימצא מוכר מזון לא בריא - ייקנס בסך שלל 6,000 ש"ח.

בנוסף, איגוד בני הישיבות שיגר הודעת ברכה לח"כ יעקב אשר, שלדבריו "הצליח להוביל את הנושא בחכמה ובכשרון מיוחד, באמצעות הגשת ההסתייגות הנדרשת לנוסח הקיים של החוק, וכך הצליח להחריג את הישיבות הקטנות מהעניין".

סערת הקציצות תקנות המזון יעקב מרגי יעקב ליצמן המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד