י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המקרה שמסעיר את החסידות החיפאית

תיעוד: כך החזירו קציני המשטרה לאדמו"ר את היצירה שנגנבה

פרשת גניבת יצירת האמנות מבית האדמו"ר מסערט ויז'ניץ ממשיכה להכות גלים • לאחר שהגנב נלכד בעת שעלה על מטוס - קציני המשטרה עלו למעון הקיט של האדמו"ר והשיבו לו בהתרגשות את הפריט הנגנב • היצירה שנגנבה - פרי ידיהם של הורי האדמו"ר, הרבי זצ"ל והרבנית 

תיעוד: כך החזירו קציני המשטרה לאדמו"ר את היצירה שנגנבה

חשיפת 'בחדרי חרדים' - המקרה שמסעיר את החסידות: קציני משטרת ישראל עלו למעון הקיט של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ בעיר צפת והשיבו לו את יצירת האמנות שנגנבה מביתו על ידי אחד מבני משפחתו, כך עולה מתיעוד שפרסם הערב (רביעי) עקיבא וייס בכאן 11.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי פריט אמנותי יקר ערך נגנב במפתיע ממעון הקיט של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ. מדובר ביצירת אמנות שיצרו האדמו"ר הקודם ורעייתו והוריו של האדמו"ר הנוכחי, עליה כתוב הפסוק: "ממזרח שם עד מבואו מהולל שם ה' ".

הפריט שנגנב לכאורה על ידי בן משפחתו של האדמו"ר, היה תלוי בבית הכנסת הממוקם בקומה הראשונה של מעון הנופש בבית האדמו"ר שבצפת.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לראשונה, דירת הרבי נפרצה בשעה שאיש לא היה במקום, ורק לאחר חקירה ממושכת עוכבו בני זוג ממשפחת הרבי זצ"ל בשדה התעופה, שם נמצאה יצירת האומנות הגנובה.

הגניבה בוצעה כאמור, בדירת הנופש של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ מחיפה, שממוקמת בהר כנען בצפת. את הדירה קיבל בירושה מאביו - בעל ה'חכמת אליעזר' זצ"ל.

יצוין כי רק בשעות הבוקר גילה הגבאי את דבר הפריצה והגניבה - והגיש תלונה במשטרת צפת שפתחה בחקירה לאיתור הרכוש הגנוב היקר מאוד לאדמו"ר וכן לאיתור הגנב.

בעין הסערה. יצירת האמנות

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במוצאי שבת, לאחר מידע מודיעיני שנאסף בידי חוקרי המשטרה, החשוד - שכבר הספיק לעבור את ביקורת הדרכונים בנתב"ג והגיע עד לשער המטוס על מנת לעזוב את הארץ - עוכב על ידי השוטרים.

הטיסה עוכבה לבקשת השוטרים למשך כשעתיים, עד לאיתור המזוודה של החשוד, בה אכן אותרו הפריטים שנגנבו מבית האדמו"ר.

החשוד נחקר בתחנת המשטרה והודה כי הוא זה שפרץ לבית האדמו"ר וגנב את פרטי היודאיקה היקרים, לאחר מכן הוא שוחרר.

סערט ויזניץ סערט ויז'ניץ צפת משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד