י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"דלתות ביתי פתוחים לך"

היתום שלח מכתב לגן עדן - הרבי השיב לו

"הנני בזה להודיעך שדלתות ביתי פתוחים לך ובכל עת תבוא לדבר את כל מה שעל ליבך", כך כתב הרבי מסאטמר, באורח נדיר - לילד יתום ששיגר מכתב לאביו בגן עדן • הסיפור והמכתב 

היתום שלח מכתב לגן עדן - הרבי השיב לו
נתי שוחט, פלאש 90

במחנה 'רב טוב' של חסידות סאטמר, השוכן בהרי הקטסקילס בניו יורק, משגרים הילדים מעת לעת מכתבים להוריהם הנמצאים במרחק מה מהם. אחד הילדים - אברהם בראדי הצליח לרגש במיוחד וזכה שמכתבו יגיע עד לעיניו של הרבי בכבודו ובעצמו ולא זו בלבד.

אברהם היתום, שלח אף הוא מכתב כמו שאר הילדים אל אביו שבשמים, בו תיאר את קורות חייו במחנה ועל געגועיו העזים אליו. מחוץ למכתב הוא ציין את הנמען: "לכל מי שרוצה בבקשה לקחת את זה".

על גבי המעטפה ישנה הנחייה לילדים, כי אם האב אינו בעיר אלא במחנה אחר, אז יש לציין את שם המחנה כדי שהמכתב יישלח אליו לשם, הילד היתום ציין ביידיש באותה שורה על אביו: "ער איז אין גן עדן" (הוא בגן עדן).

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אחד המחנכים, אשר נתקל במכתבו המרגש, שלח אותו ישירות לאדמו"ר. הרבי שעיין ממושכות במכתב התרגש עד כדי דמעות ובאורח נדיר התיישב לכתוב לו מכתב מחזק ואף הבהיר לו כי דלתו פתוחה בפניו בכל עת שירצה.

מכתבו של הרבי ליתום הגיע לידי 'בחדרי חרדים', וזה מה שנכתב בו: 

לכבוד הילד היקר יניק וחכים כבר אברהם בראדי ני"ו, מתלמידי מוסדותינו הק' וכעת במחנה רב נעפאנעק ניו יארק יצ"ו.

הן הי' למראה עיני את מכתבך שנתקבל אצל המסיבה לטובת מחנה רב טוב ביום ג' ואתחנן העעל"ט, ומאוד התרגשתי לראות בדבריך שאביך היקר נתבקש לגן עדן גינתא, ואנה אני בא מצערך מגודל אבידת אב יודעך מנוער.

אך ידוע תדע בני כי יש לך אב נאמן רחום וחנון, אב היתומים (תהילים סח ו), והוא קרוב אליך מאוד, ואתה יכול לדבר אליו בכל עת ובכל שעה והוא יענה לך, הכתוב בתורתינו הק' (משפטים כב, כא) "כל אלמנה ויתום וכו' כי אם צעק יצעק אלי שמוע אשמע צעקתו.

ועתה שמע בקולי איעצך ויהי אלוקים עמך שתראה להתחזק ביתר שאת בלימוד התורה ובפרט בעבודת התפילה כי תדע נאמנה כי ה' אלוקינו מחכה על תפילותיך היוצאים מלבך באמת ובתמים, ובזה עולמך תראה בחייך להרגיש שמחה וסיפוק כי פיקודי ה' ישרים משמחי לב מצוות ה' ברא מאירת עיניים, וגם תזכה להביא בזה רב נחת דקדושה לאמך שתחי' אשר כל מגמת נפשו לראותך מעלה מעלה על במתי התורה ויראה.

והנני בזה להודיעך שדלתות ביתי פתוחים לך ובכל עת תבוא לדבר את כל מה שעל ליבך, ובפרט אשמח לשמוע מהצלחתך ועלייתך בתורה וביראת שמים ובכל עניניך, וה' הטוב יאיר את עיניך וישמח את לבבך ואת לבב משפחתך שיחי', עדי נזכה שיקיצו וירננו שוכני עפר ולראות בישיעת כל ישראל ושמחתן בביגוא"צ בב"א.

מכתבו של הרבי הפך לשיחת היום בקרב אלפי החסידים, שהתפעלו מהתוכן ומהיחס האבהי של האדמו"ר ויותר מכך, הרבי שמנהל חצר המונה אלפי חסידים פינה מסדר יומו העמוס בשביל ילד קטן.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד