י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"דמות אגדית"

מיושבי שערי חסד: ר' דוד כהן ז"ל הלך לעולמו

תושבי שכונת 'שערי חסד' נפרדו אמש מר' דוד כהן ז"ל - מהדמויות המוכרות בשכונה, שהיה יושב בבית הכנסת הגר"א במשך כל היום • ר' דוד ע"ה זכה לשמש בעבר את הגר"ח שמואלביץ זצ"ל • מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי ר' דוד היה "דמות אגדית" מיוחדת במינה • בין המספידים בהלוויה: הגאון רבי יצחק אזרחי, מראשי ישיבת מיר וחתנו של הגר"ח שמואלביץ זצ"ל

ר' דוד כהן ז"ל בשכונת שערי חסד לפני כחודש
ר' דוד כהן ז"ל בשכונת שערי חסד לפני כחודש צילום: בחדרי חרדים

ברוך דיין האמת: אמש (רביעי) נפטר לבית עולמו ר' דוד כהן ז"ל - מהדמויות המוכרות בשכונת 'שערי חסד' בירושלים והוא בן 79 בפטירתו, אתמול בערב עבר דום לב פתאומי והוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

ר' דוד ז"ל, בנו של ר' אליהו יהודה כהן ז"ל, זכה לשמש בבחרותו את מרן הגאון רבי חיים שמואלביץ זצ"ל, ראש ישיבת מיר, אליו היה מקורב ואף שימש כנהגו. 

לתושבי ירושלים היה מוכר ר' דוד ע"ה משכונת 'שערי חסד' בירושלים, שם היה יושב בפתח בית הכנסת הגר"א במשך כל היום. 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי "ר' דוד היה "דמות אגדית", וכי הוא היה מיוחד בקריאה בתורה בטעמים מיוחדים והיה מוסר דרשות במשך שעות ללא הפסקה".  מלבד בית הכנסת הגר"א, היה מתפלל בבית הכנסת 'שושנת יעקב' בשכונת 'שערי חסד'. 

תושב השכונה אומר ל'בחדרי חרדים' כי "היה מדהים לראות איך ר' דוד היה מצפה בכל עת לביאת המשיח. בכל פעם ששאלו אותו איך הוא מרגיש, הוא השיב מיד: "לא טוב", כשהוא נשאל, מדוע? הוא ענה: "איך אפשר להרגיש טוב, הרי משיח טרם הגיע". הוא היה מרבה לדבר בגנות מידת הכעס וציטט את דבריו של רבו ר' חיים שמואלביץ שאמר, כי כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה, מדוע, כי מי שעובר עבירה – עוד יוצא לו מזה משהו, אבל מי שכועס – לא יוצא לו מזה כלום".

במסע ההלוויה שיצא לאחר חצות הלילה מבית הלוויות 'שמגר' בירושלים, השתתפות מאות. בין המספידים: הגאון רבי יצחק אזרחי, מראשי ישיבת מיר וחתנו של הגר"ח שמואלביץ זצ"ל - שביכה את פטירתו. 

הותיר אחריו את רעייתו מזל שתחי' - שמסרה את נפשה למען בעלה יומם וליל, והייתה מביאה אותו מביתו ברחוב הגאונים לבית הכנסת במסירות נפש של ממש - וכן ילדיו ונכדיו. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

שערי חסד הלוויה דוד כהן ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד