י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ליברמן במתקפה חריפה על בנט >

"מפריחים ססמאות ורצים אחרי ישיבות קבינט"

שר הביטחון תקף מוקדם יותר היום את השר בנט: "מפריחים ססמאות ורצים החוצה אחרי ישיבות הקבינט. שכל שר יתרכז בתחום אחריותו" • על ההסדרה המתגבשת לכאורה מול 'חמאס': "אני מקבל כל בוקר סקירה של השיח האינטרנטי ברצועה ואני יכול לומר לכם שמעולם לא הייתה תמיכה כה נמוכה בחמאס ברצועה"

"מפריחים ססמאות ורצים אחרי ישיבות קבינט"
בנט ליברמן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אמש (רביעי) אישר שר הביטחון אביגדור ליברמן לפתוח את מעבר 'כרם שלום' להעברת סחורות לרצועת עזה, במסגרת ההקלות על תושבי רצועת עזה לאחר יומיים של שקט ביטחוני בעוטף.

אמש פרסם עיתונאי ערוץ 20 שמעון ריקלין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע להסדרה עם ארגון הטרור 'חמאס', וכי כעת ההסכם של מדינת ישראל עם ה'חמאס' נמצא בישורת האחרונה.

מוקדם יותר היום, במהלך ראיון לאראל סג"ל בתכנית 103FM, התייחס שר הביטחון ליברמן לאותה "הסדרה": "אני לא יודע מה זה "הסדרה" ומה ההגדרות הללו. המציאות בשטח היא הרלוונטית וההתנהלות שלנו תהיה בהתאם אליה. זה נכון שיש המון יוזמות מהעולם, אך עם כל הכבוד - אנחנו ננהל את הדברים לפי האינטרס הישראלי".

ליברמן הוסיף כי "אין לנו אינטרס להרעיב את תושבי עזה, אלא לנהל אתם דיאלוג מעל המנהיגים שלהם. אנחנו אומרים בצורה הכי ברורה: אם יהיה שקט בטחוני בצד השני, יש לנו רצון להטיב עם תנאי התושבים ברצועה. אם יהיה שקט וביטחון תושבי עזה יהיו המרווחים הראשונים. אם יהיו הפרות סדר התושבים יהיו הראשונים שיפסידו".

עוד אמר ליברמן כי "לרשות הפלסטינית יש אינטרסים משלה, האינטרס שלנו הוא להפיל את שלטון החמאס". ליברמן הדגיש כי "קיימות שתי אופציות: או שנכנס ונכבוש את הרצועה תוך הקרבת חיילנו או שניצור אביב ערבי ברצועה. אנחנו צריכים כל הזמן לתקשר עם הציבור ולדלג על הנהגת החמאס".

"לכן אני מקבל כל בוקר סקירה של השיח האינטרנטי ברצועה ואני יכול לומר לכם שמעולם לא הייתה תמיכה כה נמוכה בחמאס ברצועה. אחרי ארבעה חודשים, 'חמאס' לא הביא דבר לתושבים ומדינת ישראל היא הפתרון. לא נשלה את עצמנו, זה לא יקרה מחר ולא מחרתיים אך זו הדרך הבטוחה כדי שתהיה ישות ערבית לצידנו".

במהלך הדברים תקף ליברמן את התנהלותו של שר החינוך נפתלי בנט: "אני מכיר כמה פוליטיקאים שמפריחים ססמאות ורצים החוצה אחרי ישיבות קבינט" אמר ליברמן, "שכל שר יתעסק בתחום אחריותו כי לא חסרים לנו אתגרים בכל התחומים".

עוד אמר ליברמן כי "כשאתה חזק ומצליח ופועל נכון - מנסים לעצור אותך, כשאתה חלש - מתעלמים ממך. אלברט איינשטיין הגדיר מהי טיפשות. עשינו כבר את 'עופרת יצוקה', 'עמוד ענן' ו'צוק איתן'. אי אפשר לחזור לאותה פעולה ולצפות לתוצאה שונה".

לדבריו: "הפתרון הוא להפוך את עזה לישות כלכלית שמספקת עבודה לשני מיליון בני אדם ותהפוך ל"סינגפור של המזרח התיכון". זה לא יקרה מחר בבוקר, אבל זה הרבה יותר קרוב ממה שאנחנו חושבים".

כשנשאל מדוע לא להחזיר את העזתיים לעבוד בישראל השיב כי "זה סיכון בטחוני שהוא בלתי אפשרי. להכניס 9,000 עזתיים למדינת ישראל זה סיכון לא סביר. אנחנו פועלים בצורה נכונה במשרד הביטחון, עם אסטרטגיה ברורה - אנחנו יודעים מה אנחנו עושים. עברנו את החמישה ימים הכי רגועים מאז מרץ וזה בגלל שמחקנו לעזתיים בניין שלם, חיסלנו שלושה פעילים ועשרות נפצעו. כשהם הבינו שעומדת לבוא עליהם מכה קשה - הגיע השקט".

על השאלה מדוע לא פעלנו במדיניות שפירט כבר אחרי 'צוק איתן' סיפר: "אחרי 'צוק איתן' הכל התפתח בצורה נכונה עד שאבו-מאזן קיצץ בתקציבים ובמשכורות של אנשי הרצועה. אבו מאזן פעל בצורה מחושבת כדי להוביל להסלמה נגד מדינת ישראל. אנחנו עובדים קשה דווקא בתקופות השקט ולא רק כשיש רעש ביטחוני, לעיתים זה לא מגיע לתקשורת", אמר.

שר הביטחון הוסיף כי "הציבור בעזה מאוד קשוב לכל מה שנאמר במדינת ישראל, ולכן עלינו להפוך אותם לאותו קהל שיקום וייצור 'אביב ערבי' בעזה. ברגע שהעזתיים יוותרו על הרעיון להשמיד את מדינת ישראל אנחנו נהיה הראשונים שנסייע להם להתפתח. 'חמאס' אינו חושש מאובדן חיי אדם ורואה בהרוגים כ'שאהידים', לכן המכות שאנו נותנים לו בינתיים הן סביב פגיעה ביכולת ההתחמשות שלו ותקיפת מחסני הנשק".

בהמשך התייחס השר למינוי הרמטכ"ל והסערה סביב מועמדותו של יאיר גולן: "הייתי אמור להעביר היום את רשימת השמות לוועדה למינוי בכירים אך היא מושבתת עד ה-6 לספטמבר. יש לי שורה של מינויים שתלויים בוועדה כולל מינוי המפכ"ל הבא במידה ויוחלף".

לדבריו: "כל הקמפיינים נגד אנשים מסוימים בדרך כלל משיגים תוצאה הפוכה. אני יכול לומר על סמך שיחות שאי אפשר ליפול בין האנשים המועמדים כעת לתפקיד הרמטכ"ל הבא של ישראל. עומדת לפנינו בחירה בין ארבעה אנשים שונים עם יתרונות וחסרונות, טוב שמדינת ישראל מסוגלת להציג מעומדים שכאלה, אלו צרות של עשירים".

אביגדור ליברמן חמאס עזה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד