י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ההכנות למעמד ההכתרה - בעיצומן

לאחר שנים: רב המושב מינה את בנו ל'ממשיך'

תושבי בית חלקיה נרגשים לקראת הכתרת בנו של המרא דאתרא לשמש ברבנות לצידו והוא יכהן כגאב"ד בית חלקיה • לרגל המינוי נכנסו המרא דאתרא ובנו, הרב הצעיר, לגדולי ישראל וקיבלו את ברכתם • 'בחדרי' עם הפרטים

הגר"ש פולק ובנו בבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי
הגר"ש פולק ובנו בבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי צילום: באדיבות המצלם

בימים אלו מלאו חמישים וחמש שנה לעלותו של רב המושב בית חלקיה, הגאון הנודע רבי שלמה הלוי פולק, לכהן כמרא דאתרא של המושב החרדי הדרומי. הרב פולק, מוותיקי וזקני רבני ישראל אשר זכה לשמש עוד את מרן ה'חזון איש' זצ"ל, שקירבו בעבותות של אהבה וזכה לקרבתו בימי לימודיו בישיבת פוניבז', ימנה את בנו לגאב"ד בית חלקיה כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

ייחודו של הרב, מלבד גדלותו בתורה וביראה בהיותו תלמיד 'אם הישיבות', היא מורשתו הייחודית אותה ינק מאבותיו שכיהנו פאר ברבנות בעיירות הונגריה. לזאת יש להוסיף את קרבתו לגדולי פוסקי דורנו, שעם חלקם הוא מצוי בקשרי משפחה. קשר מיוחד היה לרב עם מרן בעל ה'שבט הלוי' - הגר"ש וואזנר זצ"ל, שהיה מגיע משך שנים רבות למנוחה במושב לאחר ימי חג הפסח וחג הסוכות, וכל ענייני הנהגת המקום נקבעו על פיו.

המושב החרדי ידע בשנים האחרונות התפתחות משמעותית בבניית שכונות הרחבה, ומשפחות רבות הצטרפו לקהילה. לאור זאת, ולאחר התייעצות עם גדולי ישראל, הודיע הרב על רצונו להסמיך את בנו הגאון רבי דוד פולק לכהן לצידו ברבנות ולכהן כגאב"ד. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים אלו ההכנות למעמד ההכתרה שיתקיים בשבוע הבא - נמצאות בעיצומן. המעמד יחל בתהלוכה רבתי מבית הכנסת 'אהל יוסף' במרכז המושב לעבר אולם השמחות המקומי, שם תיערך סעודת מצווה בהשתתפות גדולי ישראל, ראשי ישיבת 'שערי שמועות' השוכנת במושב, רבנים ותושבי המושב.

לקראת המעמד נכנסו המרא דאתרא יחד עם בנו הרב הצעיר ומשלחת של ועד המושב למעונם של גדולי ישראל שר התורה - הגר"ח קנייבסקי, ראש הישיבה - הגרי"ג אדלשטיין, והגרב"ד פוברסקי - ראש ישיבת פוניבז', רבותיו של המרא דאתרא ושל בנו הרב הצעיר, שחתמו על כתב ההכתרה ובירכו את הרבנים לחיזוקה ורוממותה של התורה והעמדת הדת על תילה.

 

בית חלקיה הכתרה הרב פולק גדולי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד