י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נטו יוקר

לראשונה מזה כשנה: עלייה במחירי הדירות

למרות ההבטחות של השר כחלון, מחירי הדירות ממשיכים לעלות ובחודשים האחרונים עלו ב-0.9 אחוזים • מדובר בעלייה הראשונה במדד מאז מדד 1ספטמבר 2017 • למרות העלייה, ב'מטה הדיור הלאומי' טוענים: "השתוללות המחירים בשוק הנדל"ן שפקדה את ישראל בעשור האחרון פסקה"

לראשונה מזה כשנה: עלייה במחירי הדירות
אתר בנייה. אילוסטרציה צילום: pixabay

לראשונה מאז חודש ספטמבר 2017 מצביע מדד המחירים לצרכן על עלייה במחירי הדירות. למרות שהמדד הכללי נותר ללא שינוי, חלה עליה של 0.9 אחוז במדד מאי-יוני ביחס למדד אפריל מאי 2018.

מחירי הדירות בתל אביב עלו ביותר משני אחוזים, בירושלים עלו המחירים בקרוב לאחוז, בצפון ב-0.2 אחוז ואילו במרכז ובדרום ב-0.6 וב-0.7 אחוזים - בהתאמה.

בעקבות הנתונים פרסם 'מטה הדיור הלאומי' הודעה ובה הוא מכריז כי למרות העלייה החדה במחירים, מדובר בעצירת ההשתוללות של שוק הנדל"ן ביחס לשנים עברו: "לפני כשלוש וחצי שנים הוקם 'מטה הדיור הלאומי' במשרד האוצר. ברקע, מחירי הדיור מאמירים ומשתוללים בקצב שהגיע עד ל-20% בשנה".

לדברי אנשי המטה: "היום אפשר לומר בביטחון שזו כבר שנה שנייה שהשתוללות המחירים בשוק הנדל"ן שפקדה את ישראל בעשור האחרון פסקה. בשנה החולפת, לראשונה זה למעלה מעשור, מחירי הדירות שינו את כיוונם ועליית המחירים נעצרה. כל הנתונים מצביעים על השינוי החד שמתחולל בשוק הנדל"ן בחודשים האחרונים, המשקיעים נוטשים בהמוניהם את השוק בעקבות פעילות משרד האוצר וכמובן בגלל הציפיות להמשך ירידות המחירים".

מעבר למדד מחירי הדירות, נותר המדד הכללי ללא שינוי, למות הציפיות לעליה של כ-0.2 אחוזים במדד. עיקר העליות נרשמו במחירי הפירות הטריים, שם נרדמה עליה של 2 וחצי אחוזים, במחירי התחבורה ובמחירי המזון עם עליות של 0.7 אחוזים ו-0.5 אחוזים בהתאמה. ירידות נרשמו לעומת זאת במחירי ההלבשה וההנעלה - ירידה חדשה של קרוב ל-7 אחוזים ובבריאות.

מתחילת השנה האחרונה רשם המדד עלייה מצטברת של 0.9 אחוזים ובספירה של שנים עשר חודשים, רשם המדד עליה של 1.4 אחוזים.

משה כחלון מדד המחירים לצרכן מחירי הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד