ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
המכתב נחשף

דרמה בישיבה הוותיקה: ראש הישיבה עזב וצוות הישיבה נשאר

זמן אלול סוער בישיבת 'בית מאיר' הוותיקה בבני ברק: למרות שראש הישיבה, הגאון רבי איסר זלזניק, החליט שלא לחזור לישיבה בראש חודש אלול וביקש לקחת עמו את בחורי הישיבה - כל צוות הישיבה נשאר עם רוב תלמידי הישיבה • 'בחדרי' עם הסיפור המלא מאחורי הקלעים 

חזית ישיבת בית מאיר בבני ברק. צילום: באדיבות המצלם
חזית ישיבת בית מאיר בבני ברק. צילום: באדיבות המצלם צילום: באדיבות המצלם

דרמה של ממש מתחת לפני השטח מתנהל בעיר התורה והחסידות בני ברק, באחת הישיבות המפורסמות והוותיקות ביותר בעיר - ישיבת 'בית מאיר' לצעירים, שבשנים האחרונות שינתה את פניה בצוות חדש ובתלמידים מובחרים.

הכל החל כשבהנהלת הישיבה שלחו את מכתבי הפיטורים לפני כמה חודשים לכל צוות הישיבה, עקב בקשה של משרד עוה"ד מרגלית-בוטרמן לפיה יש צורך לשנות את החוזים של כל עובדי הישיבה עקב טעות מסוימת בחוזי העסקה הקודמים.

מי שלקח את הדברים צעד אחד קדימה היה ראש הישיבה לצעירים, הגאון רבי איסר זלזניק, שעזב את הישיבה בגלל חילוקי דעות עם צוות הישיבה, וביקש לקחת עמו את הבחורים בישיבה - מה שגרם להלם בצוות הישיבה, שהרי ר' איסר לא התבקש כלל לעזוב את הישיבה ואף הוא המליץ על על המשגיח החדש, הלא הוא הגאון רבי נחום אדלר שהצטרף לצוות הישיבה.

בעקבות כך, כל אנשי צוות הישיבה הוותיק הודיעו וחתמו בכתב ידם הבהרת דברים בשער בת רבים כי "הננו החתומים מטה מודיעים בזה כי הדבר פשוט וברור שנותרים אנו על מקומנו להמשיך להמשיך ללמד בע"ה את תלמידינו היקרים בני הישיבה הקדושה ישיבת "בית מאיר לצעירים", רח' דבורה הנביאה, שיכון חזו"א ב"ב".

הם הוסיפו וכתבו שאין כוונתם לעבור לישיבתו של הגר"א זלזניק ("חלילה") וכל השמועות בטלים ומבוטלים ולא עלה על דעתם מעולם, וייסכר פי דוברי שקר". את מכתבם הם מסיימים בתפילה "שנזכה יחדיו להמשיך בהעמדת התלמידים כמימים ימימה והישיבה תגדל ותפרח לתפארה בהצלחה מרובה ב'סיעתא דשמיא' ", והם "החותמים למען האמת והשלום".

הרבנים שחתמו הם: הרב ישראל מאיר ויסנשטרן, הרב חנוך הזה, הרב יצחק פרויברט, הרב צבי שלזינגר, הרב ראובן נירנברג, הרב אליעזר יעקובוביץ, הרב מרדכי זית, הרב רפאל שטינרטר והרב אשר שטרסברג.

בנוסף, המרא דאתרא של שכונת משכנות יעקב, הגאון רבי ישראל אולמן, המשמש כאחד מראשי הישיבה חתם במסמך נפרד בנוסח שונה בכדי לשלוח "לבית הדין בלבד". הרב אולמן הזכיר את הכרת הטוב שיש לו לישיבת 'בית מאיר' ואמר כי הוא לא יעשה שום פעולה שיכולה לפגוע בישיבה.

המרא דאתרא אף ביקש פסק זמן קצר, זאת עקב עומס עצום ברבנות ובטיפול בכל בני הקהילה בשכונת משכנות יעקב, ובחודשים הקרובים יחזור לכהן כר"מ שיעור ג' בישיבה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גם חבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי משה הלל הירש, ביקש ולחץ מרבני הישיבה לדון על כל הפרטים והוויכוחים אך ורק בבית דין צדק, וכך, לבקשת כל הצדדים, הושהה הדיון עקב ניסיון נוסף לפעול להחזרתו של הגר"א זלזניק להנהגת הישיבה.

(בחורי הישיבה בתפילת שחרית בישיבה)

הסתבר שהרוב המוחלט של בחורי הישיבה הביעו את דעתם הנחרצת שנשארים ללמוד עם כל צוות רבני הישיבה - שהכחישו את השמועות כי ישנם חלק מאנשי הצוות שברצונם לבדוק אפשרות של הצטרפות, זאת באם יצליח לפתוח ישיבה חדשה עם קבוצה קטנה מבחורי הישיבה.

אחד העסקנים המעורים בנושא אומר ל'בחדרי' כי רבני הישיבה והורי הבחורים הביעו התפעלות גדולה מכך שכל בני הישיבה, ללא יוצא מהכלל, בהשגחתו ובהנהגתו של המשגיח הגר"נ אדלר - לומדים בהתמדה נפלאה ושומרים ומקפידים על סדרי הישיבה כימים ימימה, באווירת חדש אלול החזקה והידועה בישיבת בית מאיר לצעירים ובמיוחד עם צירופו של שיעור א' החדש הגדול והנוכחי.

אותו עסקן מציין גם שהיו מי שרצו לשייך את המחלוקת ל'פלג הירושלמי', עם זאת הוא מציין שתלמידי הישיבה נשמעים לגדולי ישראל. יצוין כי צוות הישיבה הוותיק נמצא בהתייעצות עם ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.

(המשגיח החדש הגר"נ אדלר ביום חמישי בישיבה)

בית מאיר בחורים אלול הרב זלזניק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד