י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
פרסום ראשון • צפו

מחזות קורעי לב: 260 ילדי החוזרים בתשובה פונו ממבנה הת"ת

שבוע אחרי פתיחת שנת הלימודים, נאלצו 260 תלמידי תלמוד תורה 'אמונת ציון' של רשת מעיין החינוך התורני לפנות הבוקר את המבנה והועברו למבנה חלופי, שבעוד שבוע יאוכלס בבנות שחוזרות מחופשתן, מנהל הת"ת ל'בחדרי חרדים': ''אנחנו נמצאים במלחמה על הבית" • פרסום ראשון

מחזות קורעי לב: 260 ילדי החוזרים בתשובה פונו ממבנה הת"ת
תלמוד תורה ברסלב במאה שערים צילום: באדיבות המצלם

שבוע בלבד לאחר פתיחת שנת הלימודים בת"תים, נאלצו כ-260 תלמידי תלמוד תורה 'אמונת ציון' בירושלים, לפנות הבוקר (ראשון) את מבנה הת"ת בשכונת 'מאה שערים' בירושלים. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

ילדי הת"ת, המשתייך לרשת 'מעיין החינוך התורני' של ש"ס, נאלצו לפנות את המבנה, לאחר שרשת 'אורט' סירבה להאריך את השכירות, שנמשכת מזה כ-6 שנים ברציפות.

מדובר בת"ת המזוהה עם קהילת ברסלב, בראשותו של הגאון רבי שמואל שטרן, כשמרבית המשפחות המשתייכות לקהילה הן משפחות ספרדיות חוזרות בתשובה. ''אנחנו מרגישים שאנחנו נופלים בין הכיסאות כי אנחנו חוזרים בתשובה'', זעם אחד ההורים.

למרות פניות מנהלי הת"ת לעיריית ירושלים, עד כה לא נמצא פתרון לילדים, שזה עתה התחילו את שנת הלימודים. הילדים הועברו בינתיים למבנה ביה"ס לבנות ליד. אולם בהנהלת הת"ת מדגישים כי "מדובר בפתרון זמני בלבד לימים הקרובים, שכן כבר בשבוע הבא יתחילו הבנות את שנת הלימודים".

בהנהלת הת"ת מדגישים כי "מדובר בפתרון זמני בלבד לימים הקרובים, שכן כבר בשבוע הבא יתחילו הבנות את שנת הלימודים".

''בעיריית ירושלים הבטיחו שימצאו לנו פתרון, אבל עד כה לא נמצא לנו כל פתרון, ומאות הילדים נזרקים לרחוב'', אומר מנהל הת"ת הרב מרדכי שטרן ל'בחדרי חרדים'. לדבריו, ''אנחנו נמצאים במלחמה על הבית. לא מדובר רק במבנה, אלא בלב של הקהילה. אם לא ימצא לנו מבנה, מאות ילדים ימצאו את עצמם ללא תלמוד תורה".

הבוקר (ראשון) יצאו ילדי הת"ת מהמבנה ששימש להם כבית בשנים האחרונות. בתיעוד וידאו שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראים הילדים נרגשים ונסערים. קודם כניסתם למבנה הזמני עברו ילדי תלמוד התורה מחוץ למשרד החינוך, שם קראו המלמדים יחד עם התלמידים פרקי תהילים.

'בחדרי חרדים' פנה לעיריית ירושלים ונפרסם את תגובתם לכשתתקבל.

עיריית ירושלים תלמוד תורה ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד