י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הזוי: שחף נלכד בלבנון ונחשד כמרגל ישראלי

שחף שטופל בבית החולים לחיות בר בישראל, הושב לטבע כשלרגלו טבעת זיהוי ומשדר. הוא עף צפונה ונלכד בטריפולי שם החליטו כי מדובר בשחף מרגל. על פי דיווחי המשדר הוא הגיע לווילה בבירות

הזוי: שחף נלכד בלבנון ונחשד כמרגל ישראלי
שחפים עפים מעל אגם הכנרת צילום: חיים שוחט, פלאש 90

בערב פסח לפני כחצי שנה, נאסף באילת שחף כוזרי. הוא הוטס על ידי חברת ארקיע (שעוזרים המון בהטסת בעלי חיים פגועים). השחף הגיע לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים כשהוא סובל מבוטוליזם. הוא טופל בויטמינים קיבל נוזלים והחל להתחזק. כחודש לאחר שאושפז, השחף הושב לטבע בעתלית ומיד נדד צפונה.

רגע לפני ההשבה לטבע הוא טובע בטבעת זיהוי עם מספר והכיתוב אוניברסיטת תל אביב וכן מושדר במשדר GPS כדי שניתן יהיה לעקוב אחריו במהלך נדידתו. כארבע חודשים לאחר ששב לטבע, השחף נתפס על ידי שני אנשים. הם פרסמו צילומים עם מספר הטבעת שלו וטענו כי מדובר בלא פחות ממרגל ישראלי. 

מאוד נדיר למשדר שחפים, זה לא קורה כמעט. ד"ר ניר ספיר דוקטור מאוניברסיטת חיפה, קיבל תרומה של 12 משדרים מאוניברסיטה בגרמניה כדי לעקוב אחר מסלול הנדידה של השחפים. הוא ואיתי בלוך מאוניברסיטת חיפה גם כן חוקרים את מסלול הנדידה שלהם ואת התנהגותם בטבע.

כעת שוביו ממשיכים לנסוע עם המשדר. לא ברור מה עלה בגורלו של השחף הכוזרי והאם הוא איתם, על פי המפות המשדר נמצא בוילה ענקית בביירות.

בסך הכל מושדרו על ידי איתי בלוך בעבור ד"ר ניר ספיר מאוניברסיטת חיפה 11 שחפים בעיקר מהמין שחף ארמני. כל השחפים הינם שחפים שהבריאו לחלוטין וחובר לגבם משדר GPS קל משקל שעוקב אחר תנועתם במרחב, מיקום גאוגרפי וגובה.

מטרת המחקר, לנסות להתחקות אחר תנועת השחף הארמני והכוזרי, אתרי הקינון שלו והתנהגות הצעירים בשנותיהם טרם הקינון. המידע שנאסף רב ערך ועשוי לסייע בעתיד לשמירה על המין ואתרי הקינון שלו. השחף הארמני הוכרז לא מזמן כמין שמצבו קשה והוכנס לרשימה האדומה של ציפורי העולם. 

"לצערינו אחד הפרטים הצעירים בחר לבלות את הקיץ בטריפולי ונתפס על ידי לבנונים שהחליטו שמדובר במערך ריגול מתוחכם של ישראל" אומרים בספארי בר"ג. "לא ברור לנו מה מצבו של השחף אך סביר שמצא את מותו בידי אנשים בורים".

בשבוע שעבר החל המשדר במסע מוזר וחריג לכיוון בירות ויומיים לאחר מחן נמסר ככל הנראה לגורמי צבא לבדיקת המשדר. מאז המסירה, הפסיק המשדר לשדר.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד