י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הצעירה נחלצה ללא פגע

מצמרר: נכנס לים להציל טובעת - וטבע למוות

בהתרחשות מסמרת שיער, נכנס תושב אשדוד בן 28 לים על מנת להציל צעירה שהחלה טובעת - ואז טבע בעצמו למוות

מצמרר: נכנס לים להציל טובעת - וטבע למוות
החייאה בחוף המצודה באשדוד צילום: דוברות איחוד הצלה

צעיר (28) תושב אשדוד טבע למוות בחוף המצודה בעיר. מבדיקת המשטרה עולה כי בשעת אחר הצהרים שהה הצעיר יחד עם אדם נוסף במקום ושיחק עמו במטקות.

בשלב מסוים הבחינו כי צעירה שנכנסה למים, על אף שהחוף אינו מוכרז וללא שירותי הצלה, החלה מסמנת לעברם כי היא במצוקה. השניים ללא שהות נכנסו לים על מנת להצילה.

הצעירה ואחד הגברים שנקראו לעזרתה, הצליחו לחלץ עצמם אל החוף ואילו הבחור השני החל נסחף.

אופנוע ים של מצילי החוף הסמוך שהוזעק למקום על ידי יחידת השיטור הימי שהיו בדרכם למקום, ויחד עם גולש שנכח בקרבת האירוע, החלו בפעולות לחילוצו והוא הועבר אל החוף.

על החוף, החלו צוותי מד"א ואיחוד הצלה בביצוע פעולות החייאה מצילות חיים, לאחר מכן הגבר פונה במצב אנוש לבית החולים אסותא, שם נקבע מותו.

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א לירון ביטון שהגיע למקום סיפר: "כשהגעתי לחוף הלא מוכרז ראיתי במרחק של כמה עשרות מטרים ממני גבר כבן 30 שוכב סמוך לקו המים כשהוא מחוסר הכרה והמציל מהחוף הסמוך מבצע בו פעולות החייאה בסיסיות. יחד עם צוות ניידת טיפול נמרץ שהגיע למקום ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים והוא פונה במצב אנוש תוך כדי המשך טיפול רפואי לבי"ח. הצעירה שלה ניסה לסייע הוצאה מהמים כשהיא בהכרה מלאה ומצבה יציב ולא נזקקה לפינוי לבי"ח".

דניאל בוקובוזה חובש שהגיע לזירה ברכב השטח של איחוד הצלה סיפר: "יחד עם חובשים נוספים ביצענו פעולות החייאה על הצעיר שנמשה מהמים ללא דופק ונשימה. לאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים תוך כדי המשך פעולות החייאה במצב אנוש".

במשטרה שבים ומזכירים לציבור: יש להיכנס לים אך ורק בחופי רחצה מוכרזים בהם שירותי הצלה ובהתאם לשעות פעילותם של שירותים אלו. כניסה שלא בחוף מוכרז מהווה סיכון ועלולה לגבות חיי אדם.

חוף לא מוכרז טביעה באשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד