י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הילדים דומעים: "מלחמה על הבית"

בעירייה מגלגלים את האחריות לראשי המוסד • חשיפת 'בחדרי'

אחרי שחשפנו ב'בחדרי חרדים' כי 260 ילדי תלמוד תורה 'אמונת ציון', שתחת רשת 'מעין החינוך התורני' של ש"ס - פונו ממבנה התלמוד תורה ב'מאה שערים', בעיריית ירושלים מתנערים מאחריות: "על הפניה להיות מופנית לראשי המוסד" • וגם: איך הגיבו הנציגים החרדים ומנהל הת"ת?

בעירייה מגלגלים את האחריות לראשי המוסד • חשיפת 'בחדרי'
תלמוד תורה ברסלב במאה שערים צילום: באדיבות המצלם

אחרי שהבוקר (ראשון) נחשף ב'בחדרי חרדים' סיפור פינויים של 260 תלמידי תלמוד תורה 'אמונת ציון' של רשת 'מעין החינוך התורני' של ש"ס, עיריית ירושלים מגיבה ל'בחדרי חרדים'.

"על הפניה בנוגע ל'אמונת ציון' להיות מופנית לרשת 'אורט' ולראשי המוסד עצמו" - אמרו בעירייה ל'בחדרי'. "מדובר במוסד חינוכי ששכר עד היום נכס באופן עצמאי מרשת 'אורט' ולא ביקש עבור כך את עצת או רשות העירייה לשכירות מבנה כזה או אחר. תלמוד התורה, לפי מיטב ידיעתנו, מודע במשך תקופה ארוכה לכך שעליו לשכור מבנה חלופי. צר לנו שרשת אורט מפנה את תלמוד התורה, אך הוא גורם פרטי".

עוד נמסר מעיריית ירושלים, כי "כדי לסייע לתלמוד תורה זה, העירייה פנתה ל'אורט' להארכת השכירות, למרות שאיננה צד בעניין ונענתה בשלילה. העירייה ממשיכה לפעול למציאת פתרון לטובת התלמידים, אך ברור שאפשרויותיה מוגבלות בשל המצב המורכב שנוצר".

מלשכת מחזיק תיק חינוך החרדי בעיר, צביקה כהן, נמסר ל'בחדרי חרדים': "לפני כחודש ימים פנו אלינו בהנהלת הת"ת בעניין הארכת החוזה במבנה אורט, לאורך שנים שכר הת"ת את המקום באופן פרטי".

כהן מוסיף כי "לאחר פנייתם אלינו, רק בחודש האחרון הועברו הנתונים אל מנכ"ל העירייה וראש מנהל חינוך - אך לצערנו בעקבות פנייתם ברגע האחרון, העירייה לא תוכל לסייע השנה בשכירות מבנה והמוסד יאלץ להמשיך באותה מתוכנת של שכירות מבנה מטעמם - רשת מעיין החינוך התורני מתקצבת את הת"ת ובבניה העתידית של אגף חינוך חרדי, ייכלל המוסד ברשימת המוסדות למבני קבע, מעבר לכך נשמח להמשיך ולסייע בכל נושא".

יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעירית ירושלים, אליעזר ראוכברגר, שהשקיע בשבוע שעבר זמן רב כדי לנסות ולסייע לת"ת, הגיב ל'בחדרי חרדים': "מדובר בסיפור עצוב מאד, ושערוריה מצד רשת אורט".

הוא הוסיף: "לבקשתי, מספר בכירים מאד בעירייה פנו בשבוע שעבר למנכ"ל הרשת, צביקה פלג, וניסו לשכנע אותו להשאיר את הת"ת ולא לזרוק את הילדים לרחוב. אבל פלג לא נענה והתעקש לפנות את הת"ת. אין לו סיבה אמתית לעשות זאת. אין לו צורך בשטח ובכיתות הללו. זה סתם עקשנות ורוע. לבי לבי עם התלמוד תורה, הילדים וההנהלה, ואמשיך לעשות כל שביכולתי כדי לסייע להם".

בהנהלת הת"ת דחו את הטענות המופנות כלפיהם. הרב מרדכי שטרן, מנהל הת"ת, סיפר ל'בחדרי חרדים': "פנינו לפני למעלה מחצי שנה, עם קבלת מכתבה הראשון של רשת 'אורט' לפינוי. נציגי הציבור אמרו לנו, שנראה את הבקשה כמבוטלת, מכיוון ועצם הבקשה היא בשל מו"מ שמתנהל בין עיריית ירושלים לרשת 'אורט' על רכישת השטח בו נמצא מבנה הת"ת, והם כנציגים חרדים יפילו את המו"מ ולכן זאת לא תהיה עילה לפינוי".

שטרן הוסיף לתאר כי "על אף עצירת המו"מ רשת 'אורט' שלחה מכתב בשנית, לקראת סוף חודש יוני, והתעקשה על פינוי, וזאת בעקבות כעס נורא על עיריית ירושלים על עצירת המו"מ ופינויה של רשת אורט ממבנה עירוני ברמות".

"היוצא מכך" מסכם שטרן, "שהאחריות במישרין ובעקיפין הנזק נגרם על ידי עיריית ירושלים, שביקשה לראשונה את פינוי ''החרדים'' להשלים את הפינוי לטובת הרכישה, אנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה שנציגי הציבור ימצאו פתרון ראוי לילדי העיר, על אף היותם בעלי תשובה. מלבד זאת, גם אם יש הטענות כלפינו צודקות, יש כאן 260 תלמידים תושבי עיריית ירושלים, בנים למשפחות שמשלמות ארנונה, ועל העירייה למצוא להם פתרון ראוי".

עיריית ירושלים תלמוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד