י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תמונת מצב

ועדת השמונה תתכנס - פרסום ראשון: אלו הם הקרבות הפנימיים

לקראת כינוס וועדת השמונה היום, קיימים חילוקי דעות פנימיים בתוך הסיעה החסידית - בין מרכיביה • הדרישה של בעלזא בבני ברק, הקרב של ויז'ניץ בי-ם והדילמה בחיפה, הסיעה תומכת בראש העיר המכהן, לעומת בעלזא שפגועה ממנו ובוחנת את דרכה • כל הפרטים בפרסום ראשון 

 ועדת השמונה תתכנס - פרסום ראשון: אלו הם הקרבות הפנימיים
משה גולדשטיין

פרסום ראשון: ועדת השמונה של 'אגודת ישראל' תתכנס להכריע על הרכבי הרשימות ב'אגודת ישראל' הארצית, הוועדה בה חברים סגני השרים יעקב ליצמן ומאיר פרוש, חבר הכנסת ישראל אייכלר, בנוסף לנציג החסידויות בוועדה ראובן ברייש מנכ"ל מוסדות בעלזא בבני ברק, יענקי טסלר נציג ויז'ניץ, יוסי דייטש המשמש כיו"ר הסיעה של 'אגודת ישראל בירושלים' ושמואל הלפרט בכיר מוסדות ויז'ניץ ששימש בעבר כחבר בכנסת. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הוועדה שתתכנס בשעות הקרובות בבית 'אגודת ישראל' בבני ברק תדון בהרכבי רשימות התנועה בכל הארץ, כאשר בערים חיפה, בני ברק וירושלים קיימת מתיחות פנימית על הרכבי הרשימות, וזאת לאחר שבחסידות בעלזא מבקשים לתקן את הרכב הרשימות המקומיות שנקבעות, על סמך הרכב הרשימה בכנסת, כאשר חסידות בעלזא מוצבת במקום האחרון ברשימה, זאת לאחר שהרכבה נקבע עוד בשנת תשל"ד, כשחסידות בעלזא היתה חלק מסיעת 'דגל התורה' ורק לאחר מכן חברו שוב ל'אגודת ישראל'.

כאמור, חברי ועדת השמונה שמתכנסים לעיתים נדירות, ידונו היום (שני) על הרכבי הרשימות בכלל הרשויות המקומיות בארץ וזאת לקראת הבחירות המקומיות וסגירת הרשימות במהלך חול המועד סוכות, כאשר כבר בימים הקרובים יערכו ישיבות במהלכן יודיעו חברי המועצה על זהותם של המתמודדים, כשכל חבר מועצה זכאי לתקציב מימון בחירות, כך בירושלים שווה כל חבר מועצה כמיליון מאתיים ש"ח למימון הקמפיין.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי עיקר הקושי הינו בערים ירושלים, בני ברק וחיפה. כאשר חסידות בעלזא בבני ברק שהתמודדו בבחירות האחרונות ברשימת יהדות התורה, על חשבון 'דגל התורה', דורשת כעת להיות קבוע ברשימת 'אגודת ישראל המשותפת', המורכבת מתשעה נציגים בחלוקה כדלהלן, שלושה נציגי גור, שלושה נציגי ויז'ניץ ושלושה נציגי שלומי אמונים. בחסידות דורשים מהנהלת 'אגודה' להכניס את נציג החסידות בבני ברק ישראל משה פרדימן לרשימה המשותפת ולקבל את המקום הרביעי, דבר שעלול לפגוע באחד מהנציגים הקיימים שייפלט מהרשימה.

בנוסף, קיימים חילוקי דעות בתוך הסיעה, לגבי הסגן הנוסף שיקבלו בעיריית בני ברק, במסגרת גידול במספר התושבים, כאשר חילוקי הדעות הם בין חסידות ויז'ניץ לשלומי אמונים. ברקע כל הדברים עומד האיום של 'דגל התורה' שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', לפיו, הנהלת 'דגל התורה' דורשת, לבדוק אפשרות להתמודדות בנפרד בכל הארץ, כאשר בעיר בני ברק עלולים דגל להחליש את רשימת אגודת ישראל המונה תשעה נציגים מול שמונה נציגים של 'דגל'.  

גם בירושלים קיימת מתיחות, לאחר שככל הנראה אחד מנציגי 'אגודת ישראל' יאלץ לעזוב את תפקידו בעקבות דרישת 'דגל' לקיים חלוקה הוגנת של 4 - 4 בהרכב הרשימה, בחסידות וויז'ניץ דורשים להשאיר את נציגם בירושלים שלמה רוזנשטיין בהרכב הרשימה, כאשר הדבר יבוא על חשבון נציג אחר, בויז'ניץ טוענים כי בעלזא אמורים להיות ברשימת 'דגל', כך שנציגם הוא זה שייפלט מהרשימה, מנגד בבעלזא אומרים כי ויז'ניץ מונה בירושלים כמות משפחות מועטת וכי לא מגיע להם נציג בעירייה. 

בחיפה כך נראה - המצב מסובך עוד יותר, כאשר בחסידות בעלזא המונה כ-300 משפחות מסרבים לתמוך במועמדותו של ראש העיר המכהן יונה יהב, לאחר שהאחרון עתר נגד מוסדות בעלזא בעיר במהלך הקדנציה, וכעת נראה כי סיעת 'אגודת ישראל' תביע תמיכה ביהב, מה שמוביל לזעם בחסידות בעלזא, שבודקת אפשרות להתמודד בנפרד מ'אגודת ישראל' או שמא להתמודד יחד ולתמוך במועמד או מועמדת אחרת לראשות העיר.

וועדת השמונה אגודת ישראל וויזניץ בעלזא ירושלים חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד