י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקלטת דוד ביטן נחשפת:

"רה"מ ימנה אותי לשר לביטחון פנים"

ח"כ ביטן הוקלט: "נתניהו ימנה אותי לשר לביטחון פנים" • התכנית לפי מקורביו: ‏להזיז את ארדן כדי להחליף את המפכ"ל אלשיך • כל הפרטים, וגם: איך הגיב ביטן על פרסום הדברים?

"רה"מ ימנה אותי לשר לביטחון פנים"
מרים אלסטר, פלאש 90

פרשן חברת החדשות אמנון אברמוביץ', חשף הערב (שני) במהדורה המרכזית כי במסגרת חקירות המשטרה הוקלט חה"כ דוד ביטן משוחח עם מקורבו, לימים עד המדינה, משה יוסף, בה הוא נשמע אומר כי בכוונת רה"מ נתניהו למנותו לשר לביטחון הפנים: "נתניהו סגר איתי שאתמנה לשר לביטחון פנים. הוא מפחד מהתקשורת, אבל זה סגור".

במסגרת חקירות המשטרה הוקלטו חבריו ומקורביו של ביטן בחנות הרהיטים של משה יוסף ובאפיקים נוספים נשמעים טוענים כי הוא עומד להתמנות לתפקיד השר לביטחון הפנים במקומו של שר הבט"פ, גלעד ארדן, אשר יהיה שר לעניינים אסטרטגיים, ואף 'אם ארדן ידבר יותר מדי הוא בכלל יעוף מהממשלה'.

עוד נטען בדברי המקורבים שהוקלטו כי כדי לטשטש את המזימה ייעשה חילופי גברי (reshuffle), בין היתר הוזכרו משרד התיירות של יריב לוין ומשרד הכלכלה של אלי כהן. עוד עלה מדברי מקורבי ביטן כפי שהוקלטו כי עם מינויו, ידיח חה"כ ביטן את רוני אלשיך מתפקיד מפכ"ל המשטרה ובמקומו הוא יחפש 'מפכ"ל נוח', אחד 'שאפשר לעבוד איתו'. הוא ביקש ממקורביו למצוא לו מועמדים ובאותן שיחות נזרקו גם שמות של מועמדים שונים.

אברומוביץ ציין כי אף שלדבר אין משמעות פלילית או משפטית הרי שהוא מלמד על הלך רוח ותרבות שיח של פוליטיקאים ועוזריהם.

ח"כ ביטן מסר בתגובה: "לא הייתה כל שיחה ביני ובין נתניהו בעניין המשרד לביטחון פנים. במשרד מכהן שר מטעם הליכוד, שוב המשטרה מדליפה רכילות לא נכונה שאין לה כל קשר לחקירה המתנהלת".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "הדברים מופרכים. רה"מ לא התכוון למנותו לשר לביטחון פנים ורה"מ גם אינו מתערב בסוגיית המפכ"ל".

דוד ביטן נתניהו גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד