י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
משבר הגיוס

יו"ר הקואליציה מגלגל האחריות לחרדים: "מחכים לתשובה שלהם"

משבר חוק הגיוס: יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דודי אמסלם, מגלגל את האחריות לשלמות הקואליציה לידיהם של הסיעות החרדיות: "אנחנו לא מוכנים לקבל דברים חלקיים. החרדים צריכים להשיב לנו תשובה עד לראשון הבא - האם אנחנו מתקדמים עם זה או לא" • צפו בתיעוד

יו"ר הקואליציה מגלגל האחריות לחרדים: "מחכים לתשובה שלהם"

יו"ר הקואליציה, חה"כ דוד אמסלם, מתייחס הערב (שני) למשבר חוק הגיוס ומגלגל את האחריות על שלמות הקואליציה לידי הסיעות החרדיות. במהלך השקת קמפיין הליכוד בירושלים, אמר חה"כ אמסלם כי הממשלה ממתינה לתשובת החרדים עד ליום ראשון.

לדברי אמסלם: "אני לא יודע לענות מה יהיה עם המשבר זה לא פוליטיקה קטנה, זו דעתי - זו פוליטיקה שהיא מעבר לחברי הכנסת ובתוך הכנסת. זו הפעם הראשונה כמעט שזה בשכבה מעלינו".

אמסלם ציין כי "הרצונות שלהם (החרדים) ידועים לי, השאלה היא האם בסופו של דבר הם יצליחו לבוא להחלטה מאוחדת - כל החרדים מדגל ועד ש"ס בואכה אגדות ישראל - אנחנו לא מוכנים לקבל דברים חלקיים".

יו"ר הקואליציה התייחס גם לאולטימטום של ראש הממשלה נתניהו - שטען כי בכוונתו לסיים את הסאגה תוך שבועיים - ואמר: "הודענו לחרדים את זה ולכן הם צריכים להשיב לנו תשובה עד ליום ראשון הבא, אז תתכנס ישיבת ראשי המפלגות ושם הם אמורים לתת את התשובה שלהם - האם אנחנו מתקדמים עם זה או לא".

אמסלם סירב להתייחס לשאלת 'בחדרי חרדים' מה יקרה אם התשובה לא תבוא בעוד שבועיים ואמר כי "באם לא תבוא התשובה והסכומים "נערוך דיון מחדש ונבדוק מה עושים", תוך שהוא רומז על אופציה ממשית להליכה לבחירות.

מנגד, ב'אגודת ישראל' לא ממהרים לדון או לקבל החלטות בעניין חוק הגיוס ואומרים כי יש זמן להעביר את החוק עד ערב חנוכה - אז יפקע מועד חוק הגיוס הקיים.

בניגוד אליהם, ב'דגל התורה' דנים בעניין בצל מאבקי המפלגה בבחירות המוניציפליות. אמש קיימו חברי הכנסת ישיבה שגרתית שרובה ככולה עסקה בבחירות המקומיות, אך בראש הדברים דנו חברי הכנסת ממושכות בחוק הגיוס ובמשבר הנלווה אליו.

דודי אמסלם חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד