י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אנו מלאים עצבות ובושה"

שר החוץ הגרמני באושוויץ: גיהנום עלי אדמות

שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, שנודע כידיד ישראל ואף השתתף בעבר בהפגנות נגד האנטישמיות, ביקר במחנה ההשמדה אושוויץ • במהלך ביקורו אמר: "בשבילי אושוויץ היא אזהרה בלתי פוסקת לעמוד על כבודם של האנשים בכל מקום, באופן אישי ופוליטי"

שר החוץ הגרמני באושוויץ: גיהנום עלי אדמות
שר החוץ הגרמני צילום: Agencja Gazeta, reuters

שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, תיאר את מחנה ההשמדה הנאצי באושוויץ-בירקנאו בפולין כ"גיהינום עלי אדמות". במהלך ביקורו היום במחנה, דיווחו כלי תקשורת בגרמניה כי "הביקור של השר נועד לראות בעיניים את הזוועות שבוצעו על ידי האומה הגרמנית לפני למעלה משבעה עשורים".

השר ביקר במחנה ההשמדה אושוויץ בדרום פולין, שהיה תחת כיבוש גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה. הוא לווה על ידי יהודיה ניצולת אושוויץ פולנית, מריאן טורסקי.

למעלה מ-1.1 מיליון בני אדם נהרגו במחנה הזכור לשמצה. רובם יהודים, אך גם פולנים, רומאים, שבויי מלחמה סובייטיים ואחרים.

בביקורו הראשון של שר החוץ הגרמני ב-26 שנה האחרונות, כתב מאס בספר הזיכרון של אושוויץ על המקום: "גיהנום עלי אדמות" ו"יצירה גרמנית", כך דיווחו כלי תקשורת בגרמניה.

עוד כתב השר בספר: "אנו מלאים עצבות ובושה. אנו קדים בפני הנשים, הגברים והילדים שנרצחו. המורשת של גרמניה היא אחריות שלא נגמרת לעולם".

יצוין כי מדובר בביקור אישי של שר החוץ, שנכנס לתפקידו כשר החוץ בחודש מרץ השנה, אך לא בביקור מדיני רשמי. "עלינו לשמור על זיכרון מעשי למעשי הזוועה לדורות", אמר במהלך ביקורו.

"בשבילי אושוויץ היא אזהרה בלתי פוסקת לעמוד על כבודם של האנשים בכל מקום, באופן אישי ופוליטי", סיכם היום את דבריו.

יצוין גם כי עם כניסתו לתפקיד שר חוץ, אמר: "נכנסתי לפוליטיקה בגלל אושוויץ".

שר החוץ הייקו מאס הוא ידיד ישראל, ולפני חמישה חודשים בזמן שבברלין צעדו מאות יהודים ושאינם יהודים עם כיפות לראשם - לאות הזדהות עם יהודים חובשי כיפה שהותקפו בברלין.

שר החוץ הגרמני העלה אז לחשבון הטוויטר שלו את תמונתו כשהוא חבוש בכיפה וכתב: "אם צעירים מרגישים מאוימים בגלל שהם עם כיפה, עלינו להראות להם שהם לא לבד".

גרמניה שר החוץ אושוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד