י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרסום ראשון

ראש הישיבה לקח שישה תלמידים - בית הדין הוציא צו מניעה

'בית מאיר': לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף כי למרות שראש הישיבה החליט ללכת, צוות הישיבה נשאר - הערב התפתחות דרמטית נוספת בפרשה בחשיפה בלעדית • ביה"ד של הגר"נ קרליץ החליט להוציא צו מניעה לאחר שהראש ישיבה לקח עמו שישה בחורים • כל הפרטים בפרסום ראשון

היכל ישיבת בית מאיר לצעירים
היכל ישיבת בית מאיר לצעירים

לאחר שחשפנו ב'בחדרי חרדים' על הנעשה בישיבה הוותיקה 'בית מאיר' לצעירים שבבני ברק - על כך שכל צוות הישיבה נשאר על אף שראש הישיבה, הגאון רבי איסר זלזניק, החליט ללכת - הערב אנו חושפים כי בית הדין בבני ברק, בראשותו של הגר"נ קרליץ, החליט להוציא צו מניעה לאחר שרבי איסר פתח ישיבה ולקח עמו שישה בחורים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בהוראת הגאון רבי משה הלל הירש - פנו בישיבת בית מאיר לדון בדין תורה בבית דינו של הגר"נ קרליץ.

בנוסף, מבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי התברר שלא הייתה שום הוראה לרב זלזניק על פתיחת ישיבה חדשה. ויתירה מכך, הוא אף הורה לו לחזור לישיבה.

נאמן הבית של הגר"ח, הרב ישעיה אפשטין, פנה לרבני ישיבת 'בית מאיר' בפנייה נרגשת לעשות ככל שביכולתם על מנת להשכין שלום ולהחזירו לישיבה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי היה ניסיון ארוך של כמה ימים ונפתח משא ומתן ארוך ומייגע לפעול להחזרתו לישיבה, אולם להפתעת צוות המשא המתן ובראשם הרב עוזיאל שערבי - המקורב לשני הצדדים - קיבלו הודעה מבנו ר' מאיר זלזניק שהחליטו לסיים את המשא ומתן היום ב-16:30. 

גורם המעורב נעשה מספר ל'בחדרי חרדים' כי הרב זלזניק דרש לצורך חזרתו לפטר כמה מאנשי הצוות של הישיבה, ביניהם המינויים החדשים שהרימו את הישיבה ואת הרישום בתקופה האחרונה, בינהם ראש הישיבה הגאון רבי רפאל שטיינהרטר. 

בית הדין בראשותו של הגאב"ד, הגאון רבי שריאל רוזנברג, הוציא צו מניעה לפתיחת הישיבה עד לדיון דחוף הערב שנקבע בבית הדין.

למרות הנ"ל מסר הרב זלזניק שיעור שהתקיים ברח' השלושה בהשתתפות 6 בחורים מהישיבה. 

(הרב זלזניק בשיעור לבחורים)

יצויין כי גם הערב הסדרים בישיבה נמשכים בשיאם וכי בישיבה לא ניכר שום שינוי, לאחר שכל רבני הישיבה ובראשם המרא דאתרא של שכונת משכנות יעקב, הגאון ר' ישראל אולמן, ללא יוצא מהכלל - חתמו על הבהרה שחלילה מלעזוב את הישיבה.

כמו כן, רובם המוחלט של הורי הישיבה הבינו וראו בעיניהם שלא היה בכוונת הישיבה כלל לפטרו מהישיבה. גם רבני הישיבה עשו הרבה מעבר להשתדלות למען חזרתו של הרב זלזניק, אך עקב דרישות מופרזות ולא הגיוניות - כשל המשא ומתן.

בית מאיר ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד