י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"מעקב על מוסדות יהודים"

ארה"ב: איראנים הואשמו בריגול נגד חב"ד

ארה"ב: כתב אישום נגד שני גברים איראנים שריגלו נגד ארה"ב • החשד: עקבו אחר מוסדות יהודיים, ובין היתר גם אחר בית חב"ד בשיקגו • כל הפרטים

ארה"ב: איראנים הואשמו בריגול נגד חב"ד
צלם: מנדי הכטמן, פלאש90

כתב אישום הוגש נגד שני גברים איראנים באשמת ריגול בארה"ב. בכתב האישום נטען כי שני האיראנים ביצעו מעקב על מוסדות יהודיים, ביניהם גם על בית חב"ד בשיקגו.

אחמדזה מוחמדי-דוסטדאר, בן 38, אזרח אמריקני-איראני ומג'יד גורבאני, בן 59, אזרח איראני ותושב קליפורניה, הואשמו בריגול על ידי משרד המשפטים האמריקני. שניהם נעצרו ב-9 באוגוסט.

בכתב האישום נטען כי דוסטדאר נסע מאיראן לארה"ב ביולי 2017 כדי לאסוף מידע מודיעיני על גורמים הנחשבים לאויביה של הממשלה האיראנית, כולל נגד אינטרסים ישראליים ויהודיים.

משרד המשפטים פרסם כי דוסטדאר ערך מעקב ביולי 2017 על מבנה חרדי בשיקגו (בית חב"ד רוהר), הכולל צילומים על האבטחה במקום.

עוד עולה כי הגבר השני, גורבאני, השתתף בעצרת בניו יורק ב-20 בספטמבר 2017 - עצרת נגד הממשלה האיראנית הנוכחית, שם צילם את המשתתפים, וקיבל על כך 2,000$.

על חלק מהתמונות נכתב בכתב יד הערות שונות לגבי אופי הפעילות של אותן מקומות. הם נמצאו במזוודתו של גורבאני בנמל תעופה בארה"ב, בעת שחזר לאיראן בדצמבר 2017. כך על פי משרד המשפטים.

גורבאני השתתף במספר הפגנות נגד הממשלה האיראנית. הפגנות בהן המפגינים הניפו שלטים נגד אי כיבוד זכויות אדם באיראן. הוא צילם את המפגינים והעביר את התמונות למפעילים באיראן.

ריגול ארה"ב איראן מרגלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד