י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הסערה בישיבה הוותיקה

בשעת לילה: פסק בית הדין ניתן - אין ליצור קשר עם התלמידים

ישיבת 'בית מאיר': לאחר שחשפנו אמש כי בית הדין של הגר"נ קרליץ החליט להוציא צו מניעה נגד ראש הישיבה לאחר שלקח עמו שישה בחורים - הבוקר אנו חושפים כי בבית הדין ניתן הפסק בדין תורה לאחר דיון לתוך הלילה • "לא ייתכן שיפגע בישיבה שנהגה עמו בכבוד" • פרסום ראשון

ישיבת בית מאיר בבני ברק
ישיבת בית מאיר בבני ברק

בהמשך לחשיפת 'בחדרי חרדים' על צו מניעה שנתן בית הדין של הגר"נ קרליץ בבני ברק בנוגע לישיבה לצעירים 'בית מאיר' בבני ברק, אמש (שני) בשעת לילה מאוחרת, ניתן הפסק בדין תורה שנערך בין הישיבה הוותיקה לבין ראש הישיבה הפורש הגאון רבי איסר זלזניק.

בפסק נכתב: "א. צו המניעה מיום ט' אלול תשע"ח עומד בעינו וחל איסור מוחלט ליצור קשר עם הורי תלמידים או עם תלמידים ישיבת 'בית מאיר', הן באופן ישיר והן באמצעות שליחים בכדי לשכנעם להצטרף לישיבה שמתכון להקים. בנו הר"מ הצהיר בשם אביו כי הוא מכבד את צו המניעה ולא פנה להורים ו/או לתלמידים לשכנעם להצטרף לישיבתו.

ב. כפי שעלה מן הנטען בפני בית הדין, נעשה המינוי הנוסף בישיבה בהסכמתו של הרה"ג ר' איסר זלזניק, וע"כ גם אם החליט לעזוב משמרתו, לא ייתכן שיפגע בישיבה שנהגה עמו בכבוד. הנהגה זו אינה ראויה, וכ"ש לת"ח.

ג. הורי התלמידים גם הם אינו ראוי להם לנהוג כן, וייתכן שיש להם גם חיוב ממון באופן זה. 

ד. הצדדים יתדיינו ביניהם בדרך כבוד לסיים כל הדין ודברים ביניהם.

על החתום: הרב יואל פרידמן, הרב אליהו פוזן והרב מאיר הייזלר".

מדובר בפסק חד משמעי שניתן לאחר כמה שעות של דיונים לתוך השעות הקטנות של הלילה, תוך שמיעת הצדדים ודיונים הלכתיים עמוקים.

לאחר שמיעת עדים רבים, החליט בית הדין להותיר את צו המניעה על כנו ואף נקט באיסור מוחלט ליצור קשר עם הורי תלמידים או עם תלמידים בישיבת בית מאיר בשום צורה שהיא - גם אם זה ע"י שליחים אחרים - במטרה לשכנעם להצטרף לישיבה שהיה בכוונתו להקים. 
 
בנו של הרב זלזניק הצהיר בשם ר' איסר שלא פנה להורים או לתלמידים לשכנעם להצטרף לישיבתו .... בצוות הישיבה מקווים שסעיף זה יקוים במלואו ולא יפנו לבחורים וזה מלבד ביטול התורה הגדול והבלבול שזה יוצר אצל צעירי הצאן, בית הדין כותב שההחלטה האישית של ר' איסר לעזוב משרתו היא וודאי לא סיבה שבגללה שיפגע בישיבה שנהגה עמו בכבוד. וכנאמר בפסק: "הנהגה זו אינה ראויה, וכ"ש לתלמיד חכם". 

בית הדין התייחס בסעיף שלם ומיוחד בפסק תקדימי בפנייה נרגשת להורים היקרים אשר שלא באשמתם קיבלו טלפונים ונגרמה להם אי נעימות גדולה מאוד. וזהו לשונם: "הורי התלמידים גם הם אינו ראוי להם לנהוג כן, וייתכן שיש להם גם חיוב ממון באופן זה".

יצוין כי סעיף זה גרם כצפוי לטלפונים רבים של הורים לצוות הישיבה הנשאר, שהודו להם מאוד על הבירור החשוב בבית הדין צדק ואמרו שבוודאי שום הורה חלילה וחס לא יפר צו והוראה מפורשת מבית הדין וכי ישאירו את בניהם בישיבה גם אם לא היה להם שיקול של חיובי ממון וכדומה.

כמו כן נאמר כי באם יפרו את הצו - הנהלת הישיבה תוכל לתבוע אותם על כל הנזקים שעלולים היו חלילה להיות באם הייתה נפתחת ישיבתו של הרב זלזניק.

ראש הישיבה - הגאון ר' רפאל שטיינהרטר והמשגיח - הגאון ר' נחום אדל, הביעו סיפוק רב על ה'סיעתא דשמיא' שגם בימים שהייתה עדיין אי בהירות - סדרי הישיבה נשמרו בהתמדה ובעמל רב וברוך ד' שבני הישיבה עולים ומתעלים במעלות התורה והיראה.

הם בירכו בחום על כך תוך הבעת תקווה שהישיבה תמשיך לגדל דורות של תלמידים יגעים ועמלים בתורה וביראת שמיים כיאה למסורת ותפארת ישיבת "בית מאיר". 

בית מאיר הרב זלזניק בית הדין פסק בחורי ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד