י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יתרונותיהם וחסרונותיהם של האופניים החשמליים

בהשוואה לכלי התחבורה השונים האופניים החשמליים נכנסו לחיינו בשנים האחרונות ותפסו תאוצה בקרב המתניידים בתוך העיר, הם נחשבים לכלי התחבורה המשתלם והנוח ביותר לנסיעות בעיר ומחוצה לה אך רק בטווח הקרוב

יתרונותיהם וחסרונותיהם של האופניים החשמליים
צילום: MAGNUM

יתרונות האופניים החשמליים:

  1. האופניים החשמליים מאסיביים אך לא כמו אופנוע. ניתן לקפל אותם, להרים בקלות יחסית ולהעלות אותם לאוטובוס או לרכבת, דברים שלא ניתן לעשות עם האופנוע.
  2. האופניים החשמליים יציבים יותר, מהירים יותר וטווח הנסיעה שלהם גדול יותר מהקורקינט החשמלי, איך במידה ואתם מחפשים כלי תחבורה לנסיעות קצרות בלבד או שאתם חוששים מנסיעה באופניים החשמליים משום מהירותם המוגברת, הכלי המומלץ עבורכם הוא דווקא הקורקינט החשמלי.
  3. האופניים החשמליים אינם צורכים תחזוקה כגון: דלק, ביטוחים, טסטים ועוד.. התשלום עליהם הינו חד פעמי והם נטענים בכל תקע פשוט שיש לכל אחד בבית.

חסרונות האופניים החשמליים:

  1. הנוסעים באופניים החשמליים מחויבים לנסוע רק על הכביש, חל איסור של ממש על נסיעה על המדרכה, האופניים אמנם נוסעים רק על הכביש אבל אינם נחשבים לכלי תחבורה מן השורה. לשאר הנהגים בכלי התחבורה השונים קשה להבחין בנוסעים באופניים החשמליים, נוסף לכך האופניים החשמליים לא נוסעים במהירות גבוהה כמו שאר כלי התחבורה, דבר אשר מקשה על השתלבותם בכביש. ולכן פעמים רבות דווקא הקורקינט החשמלי עדיף על האופניים ה חשמליים משום שאינו מחויב לנסוע אך ורק על הכביש, אלא ניתן לנסוע בו גם על המדרכה, דבר אשר מוסיף ביטחון לנסיעה בכלי זה, אם כי יש להיזהר בנסיעה על המדרכה על מנת לא לפגוע בהולכי רגל.
  2. רבים מהנוסעים באופניים החשמליים אלה בני נוער אשר אינם מבינים דבר וחצי דבר על הכביש, לא למדו לתאוריה, אינם מכירים תמרורים או חוקים כמו: זכות קדימה ועוד.. הנסיעה באופניים החשמליים מעמידה את חייהם בסכנה. מה גם שרובם פורצים את מהירות האופניים החשמליים ומסיעים את חבריהם בצורה לא בטיחותית בעליל. גם לקהל היעד הזה מומלץ לרכוש דווקא את הקורקינט החשמלי משום שהנסיעה בו יכולה להיות על המדרכה ולא על הכביש.

אופניים חשמליים מומלצים מאוד למבוגרים המכירים את הכביש ומעוניינים לנסוע בתוך העיר ובמידה ואלה נסיעות קצרות טווח מומלץ הקורקינט החשמלי, האופניים החשמליים פחות מומלצים לבני נוער ולמעוניינים לנסוע נסיעות ארוכות טווח, לנסיעות מסוג זה מומלץ האופנוע.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד