י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שר הביטחון מזלזל בטרור האש: "אלו רק בלונים"

בעיצומו של טרור האש, כאשר דונמים על גבי דונמים של שטחים חקלאיים עולים באש על בסיס יומי בדרום, טוען ליברמן כי: "אלו רק בלונים, ולא בלוני תבערה"

שר הביטחון מזלזל בטרור האש: "אלו רק בלונים"
שר הביטחון ליברמן בתרגיל בפיקוד צפון צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מאז הושגה רגיעה בגבול רצועת עזה, ממשיכים מדי יום ארגוני הטרור להפריח בלונים, כשעל פי נתונים רשמיים של כיבוי האש, בכל יום פורצת לפחות שריפה אחת כתוצאה מבלוני תבערה. אולם מסתבר כי שר הביטחון מזלזל בכך, ומכריז היום כי: "אלו בלונים בלבד ולא בלוני תבערה".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ביקר הבוקר (שלישי) בתרגיל צבאי בצפון עם מפקד פצ"ן אלוף יואל סטריק, ומפקד זרוע יבשה אלוף קובי ברק. לסיום, השיב לשאלות עיתונאים ואמר "כשאני רואה בתקשורת שיש בלונים בדרום ומתקשר לצה"ל, לפיקוד דרום, אומרים לי שנכון היו בלונים, אבל אלו בלונים בלבד ולא בלוני תבערה".

אין חולק שישנה ירידה כמות הפרחת בלוני התבערה ואירועים ביטחוניים אחרים בגבול הרצועה, אבל גם ליברמן מסכים שזה לא מספיק, "לכן כל מה שאנחנו עושים ומה שחשוב באמת זה ליצור זיקה מוחלטת בין השקט הביטחוני לבין ההטבות הכלכליות".

"אני שומע אין ספור דיבורים וסיפורים על ההסדרה של מדינת ישראל עם חמאס ואני חוזר ואומר, אנחנו אכן מדברים עם המצרים, עם האו"ם ועם הגורמים בזירה הבינלאומית" אמר ליברמן. "מבחינתי, יש רק הסדרה אחת והיא המציאות בשטח, ואם רוצים להגיע לאיזושהי הסדרה כללית, אז תנאי מוגדר זה ההסדר בנושא שו"ן. אנחנו מתנהלים באופן חד צדדי בהתאם למציאות בשטח וכנראה כך גם יימשך."

ליברמן התייחס גם למושא ביקורו, ואמר כי "אמנם תשומת הלב התקשורתית הציבורית עדיין בדרום, אבל לא שכחנו אף לא לרגע אחד את הצפון. התרגיל שנכחתי בו הוא באמת מן המרשימים ביותר, לפחות ממה שלי יצא לראות. אנחנו ערוכים גם פה, אנחנו עוקבים אחרי כל השינויים וכל האירועים גם בסוריה וגם בלבנון, וכמו שאמרתי, החוכמה היא להיות ערוך בשתי החזיתות כל הזמן, גם בדרום וגם בצפון".

בהתייחס להלווית המחבל הלילה באום אל פאחם, אמר "הדבר הזה רק מעיד שכנראה האנשים האלו לא שייכים לחברה הישראלית, וגם האזרחות הישראלית שלהם היא מקרית לחלוטין וכנראה שגויה לחלוטין. אין שום סיבה שאום אל פאחם תמשיך להיות חלק ממדינת ישראל אלא חלק מפלסטין ואני בטוח שאצל אבו מאזן יהיה להם את אותו חופש ביטוי ואותם יתרונות כלכליים, וכמובן יהנו מהדמוקרטיה הפלסטינית במיטבה".

בלוני תבערה אום אל פחם אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד