י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרסום ראשון > הישג לשר החרדי

במדינה המוסלמית: דרעי עקף את שלטונות הכלא וארגן אוכל כשר

יהודי מקומי נעצר בתוניסיה בחשד ששידל להצית רכב של איש עסקים, ושלטונות הכלא סירבו לספק לו אוכל כשר, ללא כל סיבה, בלחץ ארגונים איסלמיסטיים קיצוניים. השר החרדי התערב בפרשה והצליח לאלץ את הרשויות להכניס ליהודי האומלל מזון שאותו יוכל להכניס לפיו ללא חשש

במדינה המוסלמית: דרעי עקף את שלטונות הכלא וארגן אוכל כשר
תמונת אילוסטרציה צילום: רויטרס

פרסום ראשון - בשורה לעצור היהודי: לשכתו של שר הפנים אריה דרעי הצליחה לרשום הישג ולאפשר לאילן ראקח העצור בתוניסיה – אוכל כשר בבית המעצר, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי לשכת השר פנתה לד"ר יואל מרגי נשיא הקונסיסטואר - מועצת הקהילות הדתיות בצרפת, שטיפל אישית בנושא מול השלטונות בתוניס.

בתחילה פנו אנשי לשכתו של דרעי למחלקה הקונסולרית במשרד החוץ אך ידיהם היו כבולות מאחר ואין לעצור אזרחות ישראלית, ותוניסיה לא ביחסים דיפלומטיים עם ישראל.

בעקבות כך, הוחלט לפעול דרך גורמים פוליטים יהודים בצרפת שיש להם השפעה רבה על הממשל התוניסאי, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

סביב הפרשה העלומה ישנם עוד פרטים רבים נוספים, אולם 'בחדרי חרדים' נמנע בשלב זה מלהביאם לציבור - בשל הסודיות הרבה הדרושה בנושאים מעין אלו.

בלשכת דרעי אמרו ל'בחדרי חרדים': "מבחינתנו אנחנו מסיעים לכל יהודי, ואין לנו כלל הבדל אם מדובר באדם שיש לו דרכון ישראלי או לא".

כזכור, דווח ב'בחדרי חרדים' כי כלי תקשורת בתוניס דיווחו על יהודי מקומי שכלוא באשמת שידול להצתת רכבו של איש עסקים, ומשפחתו לא יכולה להביא לו אוכל כשר, לאחר שהנהלת שירות בתי הסוהר אסרה על כך ללא שום סיבה.

האגודה התוניסאית לתמיכה במיעוטים (ATSM) גינתה, בהודעה שפירסמה - את סירובו של בית הכלא של El Mornaguia שנמצא קרוב מאד לתוניס הבירה, להכניס אוכל כשר לעצור יהודי. העמותה ביקשה מהנהלת בית הסוהר להתחשב בהיבט האנושי, ולא בהיבט של זכויות אדם, מאחר והאסיר לא אוכל את הארוחות של בית הכלא.

כאמור, מדובר באילן ראקח, הנמצא במעצר מ-10 ליולי בחודש שעבר. לטענת משפחתו ועורך דינו של העצור היהודי - אלו ארגונים איסלאמיים קיצוניים שדאגו לכך שלא יוכנס לו אוכל כשר.

לטענת התביעה, העצור שידל צעירים לשרוף מכונית של איש עסקים, דבר שאילן מכחיש בתוקף. עוד דווח, כי בלוגר מפורסם בתוניס בשם מאהר זיד, מפרסם שקרים לגבי העצור וטוען שהוא מרגל ישראלי ונמצא בכלא בתנאים של בית מלון, וכי הוא יכול להתקשר למשפחתו כמה פעמים ביום.

מנגד, האתרים המקומיים טענו כי הבלוגר "ידוע כשקרן ומקורב לצמרת המשפט, וכי הוא מושחת וידוע כאחד שגנב תיקים מבית המשפט על נאשמים מסוימים".

תוניסיה בית כלא אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד