י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עשה סוף לבושה

טראמפ חתם והנאצי בן ה-95 סולק למוצאו

בית המשפט פסק כבר ב-2005 לסלקו משטח ארה"ב, לאחר שהתגלה כי רימה את רשויות ההגירה לגבי עברו, אחרי שלפני כשנה וארבעה חודשים, הובא תיעוד ב'בחדרי' מתלמידי ישיבה מפגינים מול ביתו, הפגנה שקיבלה סיקור תקשורתי בארה"ב, טראמפ עשה סוף לבושה וחתם על סילוקו לגרמניה | היום זה קרה

תמונתו של הפושע הנאצי בדרכונו האמריקני
תמונתו של הפושע הנאצי בדרכונו האמריקני צילום: רויטרס

ארה"ב גירשה לגרמניה, קשיש בן 95, שהיה שומר במחנות הריכוז הנאציים, והתגורר בארצות הברית.

על פי צו מיוחד שהנפיק נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, רשות ההגירה גירשה את ג'ייקו פאליץ בן 95, שהתגורר בקווינס, ניו יורק לגרמניה.

על פי הדיווח ברשת abc. הרשויות בארה"ב סבורים כי הוא הנאצי הרשמי האחרון שהתגורר בשטחה.

במשרד המשפטים האמריקני אומרים כי פאליץ שימש כשומר במחנה ההשמדה בפולין, עת היתה כבושה בידי הנאצים, ואחרי המלחמה הוא שיקר לגורמי ההגירה האמריקאים על חלקו בזוועות השואה, כאשר נכנס לארה"ב לאחר המלחמה.

הוא הובל על ידי אמבולנס מביתו כשהוא בכסא גלגלים, הוא לא ענה על אף שאלה של כתב רשת abc,. הוא נראה חלש כששיניו הקדמיות חסרות, והיה עם זקן לבן, סוכני רשות ההגירה הוציאו אותו לעבר שדה התעופה, משם הוא נשלח בטיסה לגרמניה.

"הנשיא טראמפ הודה לרשות ההגירה בהסגרת פושע המלחמה מאדמות ארצות הברית", נכתב בהודעה שיצאה מהבית הלבן. "על אף שבית המשפט הורה על גירושו כבר ב-2004, נכשלו ממשלות העבר בגירוש פאליץ, הנשיא טראמפ דחף לגירוש של הנאצי לגרמניה". נאמר בהודעה.

פאליץ הואשם בכך ששירת במחנה ההשמדה טרבלינקה, והיה חלק מיחידת המשטרה של ה-SS שירתה ביום אחד ב-6,000 אסירים. הוא היה אחראי על יהודים שהובאו למקום, במטרה לשרוף ולקבור את גוויות אחיהם, ולאחר השלמת העבודה הנוראה הזאת, העובדים היהודים נורו וגופותיהם נשרפו.

כאמור, עם תום המלחמה, הוא היגר לארה"ב בשנת 1949 ושיקר לרשויות על אודות עברו, ובשנת 1957 הוא קיבל אזרחות אמריקנית.

עד שנת 2003 היה ג'ייקו במעקב על ידי הרשויות הפדרליות, אז שופט הגירה בניו יורק ביטל את אזרחותו של פאליץ, והורה על גירושו כבר ב-2005.

הגירוש נדחה עקב ערעורים בלתי פוסקים, אך בסופו של דבר הנשיא טראמפ, לא התחשב בגילו המופלג ושם קץ לביזיון.

‏דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, צייצה בחשבון הטוויטר שלה בתגובה לגירוש, "במשך שנים התגורר במדינת ניו-יורק נאצי שהיה שומר במחנות ריכוז, זה חוסר צדק נוראי. ממשלים קודמים נכשלו בגירוש שלו. היום הנשיא טראמפ ביצע את זה. שירות המכס והגבולות גירשו את הנאצי הנתעב הזה ממדינתנו".

כזכור, לפני שנה וארבעה חודשים, דווח ב'בחדרי חרדים', כי בשכונת לורנס שברובע קווינס הסמוך לברוקלין, גילו אנשי ישיבת "רמב"ם מתיבתא" נאצי זקן בגיל 93, והפגינו מול ביתו. תלמידי הישיבה ורבם החזיקו שלטים וקראו קריאות לגירוש הנאצי האחרון שנותר על אדמת ארה"ב.

הסיפור התפרסם אז בקו החדשות "קול מבשר" בארה"ב, שם סיפר הרב זאב מאיר פרידמן, ראש המתיבתא, כי "הנאצי התגלה בבדיקה שעשינו על פושעים שגרים באזור שלנו, בארה"ב הרשויות מפרסמות את השמות של פושעים מורשעים בכדי שהשכנים ידעו להזהר, וכך גילו השכנים היהודים את עובדת קיומו של הנאצי. על פי פסיקת בית המשפט העליון בארה"ב, הנאצי היה צריך להיות מגורש מחוץ לגבולות ארה"ב, מאחר ובית המשפט פסק שהוא צריך להיות מגורש, כי שיקר במסמכי ההגירה כשלא סיפר על עברו הרצחני, אך אף מדינה לא הסכימה לקלוט אותו".

"תלמידי הישיבה הפגינו כמה פעמים מול ביתו, בכל פעם חמק הנאצי מהבית. פעם הספיק לברוח לפני שהגיעו, ופעם ברח מהחניה שמאחורי הבית" סיפר אז ראש המתיבתא.

"אנחנו הסברנו לילדים שלא צריך לרחם עליו, כי בתצהירים של בית המשפט נכתב שהוא אחראי לרצח 6000 יהודים, והתירוצים שלו מגוחכים עד מוות, הוא מספר שהוא פחד מהממונים עליו, שהוא לא הבין מה הוא עושה, ושהוא מילא פקודות".

הפגנת התלמידים לפני כשנה וחצי • באדיבות המצלם

נאצי סילוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד