י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חילול השבת בפרהסיה

הח"כ מש"ס לנתניהו: "הפרה של ההסכם הקואליציוני"

פרסום ראשון: חבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס פנה לראש הממשלה נתניהו, לאחר הפרסום על אודות חילול השבת הצפוי בשש השבתות הבאות בבניית 'גשר יהודית' בנתיבי איילון, "לא ייתכן כי השבת הקדושה תהפוך למרמס בראש חוצות דווקא במדינת העם היהודי"

הח"כ מש"ס לנתניהו: "הפרה של ההסכם הקואליציוני"
נתניהו/אזולאי צילום: יונתן זינדל, מארק ישראל סלאם, פלאש 90

לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים', על אודות חילול השבת ההמוני שיתחולל במהלך שש השבתות הקרובות, חה"כ ינון אזולאי מש"ס, משגר מכתב דחוף לראש הממשלה ולשר התחבורה בדרישה לפעול בעניין.

במכתב מציין אזולאי, כי "בימים אלו מצויים אנו בעיצומו של חודש 'אלול' חודש הרחמים והסליחות, ונראה כי אין עיתוי מזעזע יותר המעורר שאט נפש, מלהקים גשר בשם "יהודית" במהלך השבתות של חודש הרחמים והסליחות והימים הנוראים, ויתרה מכך", כאשר לדבריו, "השבת הקדושה היא אחת מהאותות המסמלות את העם היהודי: "אך את שבתותי תשמרו כי אות היא ביני וביניכם", לא ייתכן כי השבת הקדושה תהפוך למרמס בראש חוצות דווקא במדינת העם היהודי".

"לפיכך, אבקש את התערבותכם הדחופה בסוגיה זו" כותב אזולאי שדורש להנחות את כל הגורמים הרלוונטיים, "להימנע מהפרת התכליות העומדות בחוק שעות עבודה ומנוחה שהינו ממושכלות יסוד המחייבות שמירה על הפרהסיה הציבורית בשבת קודש ומניעת הפרת הסטטוס קוו על כל המשתמע מכך".

אזולאי מרמז על הפרה של ההסכם הקואליציוני ומפנה את ראש הממשלה לסעיף 43 בהסכם הקואליציוני, הקובע כי "יישמר הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה כפי שהיה מקובל זה עשרות שנים בישראל".

כזכור, בשעות הצהריים פורסם ב'בחדרי חרדים', כח על פי יוזמת חברת 'נתיבי איילון', תתקיים במהלך סופי השבוע הבאים - השבתות, בהן הכביש ריק יחסית, עבודות להנחת ששה פלדות ברזל במשקלי ענק במסגרת בניית 'גשר יהודית', במהלכן הכביש ייסגר לתנועה למשך 24 שעות.

בהודעה שפרסמו עיריית תל אביב וחברת 'נתיבי איילון' נכתב כי "מבצע הנפת 6 קורות פלדה מאסיביות המרכיבות את גשר יהודית, שמשקלן הכולל מעל 1000 טון, הוא מבצע מורכב הנדסית ובטיחותית, המתבצע בעורק התחבורה המרכזי והעמוס בישראל".

כאשר נחשף כי העבודה הסזיפית הכרוכה בעומסים, תתבצע במהלך השבתות כאשר, "העבודות יתבצעו במהלך 6 סופי שבוע בחודשים הקרובים, כשהראשון שבהם מתוכנן לשבוע הבא".

עוד נכתב כי, "מדובר בפרויקט חשוב שיזמו משרד התחבורה ועיריית תל אביב-יפו באמצעות חברת נתיבי איילון, אשר יחבר את מזרח העיר למערבה, יעודד תחבורה ירוקה ובטוחה ברגל ובאופניים, יאפשר לתושבי רמת גן וגבעתיים להגיע ללא רכב למרכז תל אביב, ויסייע להפחתת מס' כלי הרכב בתוך גוש דן - לרווחת כלל תושבי המטרופולין".

ינון אזולאי חילול שבת נתיבי איילון הסכם קואליציוני בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד