י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרסום ראשון > סערת חילול השבת

ליצמן במכתב זועם: "פגיעה קשה במסורת"

לאור הפרסומים אודות חילול שבת שעתיד להתקיים בשש השבתות הקרובות בנתיבי איילון, סגן השר שהתפטר בעבר מן הממשלה בעקבות סיפור דומה, שובר שתיקה ומשגר מכתב אל הגורמים הרלוונטים: "אין מדובר בעבודות שיש בהן פיקוח נפש וכי אפשר לעשותן בימי חול אחרים"

ליצמן במכתב זועם: "פגיעה קשה במסורת"
פלאש 90

פרסום ראשון: סגן שר הבריאות חה"כ יעקב ליצמן שיגר אמש (שלישי) מכתב זועם לשר התחבורה ישראל כץ וכן העתקים לשר העבודה חיים כץ, לראש עיריית תל אביב רון חולדאי ומנכ"ל נתיבי ישראל, בדרישה לחזור בהם מכוונתם לחלל השבת. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

תחת הכותרת "מחאה" כותב סגן השר ליצמן במכתב שהגיע ל'בחדרי חרדים', "נדהמתי לראות כי משרד התחבורה בראשותך, מתכנן יחד עם עיריית ת"א-יפו ומשרד העבודה והרווחה, ביצוע עבודות בימי שבת קודש, במשך מספר שבתות, במסגרת פרויקט גשר יהודית מעל נתיבי איילון".

סגן השר מוחה על כוונתם ואומר כי, "מדובר בחילול שבת המוני, המהווה הפרה חמורה של הסטטוס קוו, תוך פגיעה קשה במסורת ישראל וברגשות רוב הציבור הישראלי, חרדי, דתי ומסורתי כאחד, הרואים בשבת קודש את יום המנוחה הלאומי".

לדברי ליצמן, "מעשה זה מחייב הבעת מחאה פומבית באשר לאורך כל הדורות ידע עם ישראל לשמור על יום השבת שהוא אות שבין הקב"ה לישראל".

סגן השר ליצמן ומוסיף ומציין כי, "מעבר לעובדה שלפי כל הידוע לנו אין מדובר בעבודות שיש בהן פיקוח נפש וכי אפשר לעשותן בימי חול אחרים, מדובר בהפרת הסיכום שהתקבל באחרונה, לפיו לא ייערכו עבודות מעין אלו בשבת".

"כשר בממשלת ישראל, שכפי שאני מכירך ערכי הדת והמסורת חשובים בעיניך", מסיים ליצמן את פנייתו תוך שהוא מבקש מהשר ישראל כץ, "תעשה הכל שעבודות אלו לא ייערכו בימי שבת חלילה".

כזכור, אמש פורסם כי במשך שש השבתות הקרובות, תקיים חברת נתיבי איילון במשותף עם עיריית תל אביב, עבודות בעיצומה של השבת, וזאת במסגרת בניית 'גשר יהודית' על הכביש המרכזי.

נציין כי קולם של רוב חברי הכנסת, בהם חה"כ גפני והשר אריה דרעי טרם נשמע.

מלשכת שר התחבורה ישראל כץ נמסר במענה לפניית סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, "פרוייקט בניית גשר יהודית מעל נתיבי איילון הוא פרוייקט עירוני המקודם על ידי עיריית תל אביב. למשרד התחבורה אין כל קשר לביצוע הפרוייקט. יתרה מכך, ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי הוא זה שפרסם הודעה מפורשת על ביצוע וקידום הפרוייקט".

יעקב ליצמן חילול שבת ישראל כץ נתיבי איילון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד