י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הנה זה הגיע

טראמפ: "ישראל תצטרך לשלם מחיר גבוה"

אחרי שהעביר את השגרירות מת"א לירושלים והתגאה על כך מעל כל במה, טראמפ נאם אמש ואמר כי בעקבות כך הגיע תורם של הפלסטינים לקבל "משהו טוב מאוד" בתמורה להעברת השגרירות ולדבריו, "ישראל תצטרך לשלם כעת מחיר גבוה"

טראמפ: "ישראל תצטרך לשלם מחיר גבוה"
קושנר עם נתניהו וטראמפ צילום: קובי גדעון, לעמ

הנשיא טראמפ שנמצא בסבב בחירות אמצע הקדנציה, הגיע אתמול (שלישי) למערב וירג'יניה, כדי לתמוך במועמד לסנאט - הרפובליקני פטריק מוריסי המתמודד בבחירות שיתקיימו בחודש נובמבר.

טראמפ התייחס בנאומו להבטחה שלו להעביר את השגרירות לירושלים, הבטחה שקיים.

הנשיא טראמפ הוסיף, כי בתמורה, ישראל תצטרך כעת לשלם "מחיר גבוה" במשא ומתן עם הפלסטינים. הוא הוסיף כי הפלסטינים "יקבלו משהו טוב מאוד" בתמורה לשגרירות, "כי זה התור שלהם לקבל משהו". טראמפ לא פירט מה הפלסטינים "יקבלו" בתמורה.

"אם אי פעם יהיה שלום עם הפלסטינים, אז זה היה דבר טוב לעשות", אמר טראמפ על העברת השגרירות.

טראמפ סיפר לנוכחים, "הורדנו את המשא ומתן על ירושלים מהשולחן בשיחות השלום, שני הצדדים מעולם לא הגיעו להסכמה על ירושלים, אז אמרתי, בוא נוריד אותו מהשולחן, ואתם יודעים מה? במשא ומתן, ישראל תצטרך לשלם מחיר גבוה יותר, כי הם זכו לדבר גדול מאוד, אבל הם (הפלסטינים) יקבלו משהו טוב מאוד, כי זה התור שלהם לקבל".

בעצרת הבחירות בוירג'ניה, הוסיף מנהיג העולם החופשי ואמר כי "אנשים אמרו שזה ההסכם המסובך ביותר להשגה", טראמפ הזכיר את מה שאמר בעבר, "בשיחות טלפון מנהיגי העולם אמרו לי לא לעשות את זה, אבל אני עשיתי בניגוד לכל הנשיאים הקודמים שהבטיחו ולא קיימו".

שר הביטחון לשעבר ח"כ עמיר פרץ הגיב הבוקר לדברים ואמר כי "הודעתו של הנשיא טראמפ היתה צפויה. כשמנהלים יחסים קרובים עם נשיא שחשיבתו היא חשיבה עיסקית, ברור היה שזהו עניין של זמן עד שתידרש תמורה ואיש לא יוכל לטעון שמדובר בנשיא עויין וכל דרישה שלו תחשב ללגיטימית. יתכן שנתניהו יצליח לדחות את הסערה בשל מערכת הבחירות הקרבה בישראל, אך דבר אחד הוא לא יוכל לדחות: את הצורך בקבלת החלטות אמיצות".

"פתרון הסכסוך וחלוקת הארץ לשתי מדינות לשני עמים זו לא עסקה עם ארה"ב. זהו אינטרס ישראלי שיבטיח שישראל תשאר מדינה יהודית ודמוקרטית. האלטרנטיבה המסוכנת היא ויתור על הרעיון הציוני ומדינה אחת שתהיה ללא רוב יהודי כפי ששמענו לאחרונה מבנו של אבו מאזן", כך פרץ.

דונלד טראמפ פלסטינים העברת השגרירות לירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד