י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"החרדים, השליטים האמיתיים של הממשלה הזו"

הלחץ עבד: השר כץ הורה להקפיא העבודות - לפיד זועם

אחרי המתקפות מצד המפלגות החרדיות, שר התחבורה ישראל כץ הורה הבוקר להקפיא את העבודות שתוכננו לשש השבתות הקרובות ולהגיש לו בהקדם תכנית לביצוע העבודות בדרכים אחרות, כולל במהלך שעות הלילה המאוחרות | לפיד: "הורו לנתניהו להקפיא את העבודות בנתיבי איילון. אז נתניהו כמובן ציית והקפיא, ואנחנו נעמוד שוב בפקקים מטורפים"

הלחץ עבד: השר כץ הורה להקפיא העבודות - לפיד זועם
יונתן זינדל ,פלאש 90

הלחץ החרדי עבד: שר התחבורה והמודיעין ח"כ ישראל כ"ץ, החליט להקפיא את עבודות בניית הגשר בנתיבי איילון, שעל פי המתוכנן היו אמורות להתחיל כבר בשבת הקרובה פרשת כי תצא.

שר התחבורה כץ מבהיר הבהיר כי ההודעה של עיריית תל אביב - יפו שפורסמה אתמול באמצעות חברת "נתיבי איילון" על הקמת גשר יהודית וסגירת ציר נתיבי איילון לתנועה במהלך ששה סופי שבוע, לצורך ביצוע העבודות, היא הודעה מקוממת ומיותרת.

לדבריו, גם דרך הביצוע שנבחרה להקמת הגשר נראית כבעייתית ועלולה לפגוע פגיעה קשה ולא מידתית בכלל הציבור במהלך סופי השבוע.

בעקבות זאת, הורה השר כ"ץ לחברת נתיבי איילון, המבצעת את הפרויקט עבור עיריית תל אביב - יפו, להקפיא לאלתר את ביצוע כל העבודות המתוכננות להקמת הגשר ולהגיש לו בהקדם תכנית לביצוע העבודות בדרכים אחרות, כולל במהלך שעות הלילה המאוחרות, כפי שנעשה במקרים דומים בעבר וכמקובל בארץ ובעולם.

זאת לאחר מתקפה מצד המפלגות החרדיות, בהן ליצמן וגפני, אשר תקפו את חילול השבת בפרהסיה והפיכתה של השבת ליום השיפוץ הלאומי.

התגובות לא איחרו לבוא, ראשון המגיבים היה איך לא - יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "החרדים, השליטים האמיתיים של הממשלה הזו, הורו לנתניהו להקפיא את העבודות בנתיבי איילון. אז נתניהו כמובן ציית והקפיא, ואנחנו נעמוד שוב בפקקים מטורפים. הממשלה היחידה שלא נכנעה לכל גחמה שלהם, היתה זו שאנחנו הקמנו. הממשלה היחידה שלא תכנע להם בעתיד, היא זו שאנחנו נקים".

אחריו הגיעה סיעת 'מרצ', אשר פנתה לסיעות האופוזיציה בדרישה לקיים דיון פגרה מיוחד בעקבות החלטת השר כץ לבטל את עבודות הרכבת בשבת.

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג אומרת כי "במדינה דמוקרטית-ליברלית ב2018 עבודות תשתית צריכות להתנהל בהתאם לצרכים ובאופן שהכי פחות פוגע באזרחים, ולא לפי גחמות חשוכות של פוליטיקאים שמשרתים רבנים ולא את הציבור. הכניעה הבלתי נסבלת של כץ לחרדים מוכיחה כמה הממשלה הזאת מרחיקה את ישראל מהדמוקרטיה הליברלית".

גם במחנה הציוני הביעו את התנגדותם למהלך, תוך שהם מותחים ביקורת חריפה על תפקודו של רה"מ. יו"ר 'המחנה הציוני', אבי גבאי, אמר הבוקר כי "לנתניהו לא אכפת שנתייבש בפקקים. רק מי שלא אכפת לו מהציבור - יכול להיכנע כל כך מהר. לא אכפת לו שתתייבשו בפקקים. התרגלנו להתייבש בהמתנה אינסופית בחדרי מיון, בתורים הארוכים ללשכות של משרד הפנים, בתור של חודשים לטסט. ניתוק הוא המחיר של 10 שנים בתפקיד".

יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני: ״אין חדש בממשלת הכניעה. לא על השבת נתניהו שומר אלא על עצמו. בבחירה בין הציבור להישרדות פוליטית - נתניהו בוחר בהישרדות אישית על חשבון כלל הציבור. מול קואליציית הקיצונים צריך להעמיד קואליצית חירום.״

לעומתם, במפלגות הדתיות, מברכים. שר החקלאות אורי אריאל הגיב ואמר תוך כדי ראיון ברדיו 103FM, כי "השר ישראל כץ נוהג נכון כשהוא מבטל את העבודות על גשר יהודית באיילון בשבת".

גם חברו לסיעה, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הגיב בטוויטר וכתב, "מברך את שר התחבורה ישראל כץ על הנחייתו לביטול העבודות בתל אביב בשבת. החלטה נכונה ומתבקשת מאופיה היהודי של מדינת ישראל. אפשר וצריך לבנות ולפתח אבל בלי להפנות עורף לערכי היסוד הבסיסיים של המדינה".

ראשון המגיבים מקרב הח"כים החרדים, הוא ח"כ ינון אזולאי מש"ס, אשר כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', שיגר אמש מכתב לראש הממשלה בנושא ודרש ממנו לקיים את ההסכם הקואליציוני; "אני מחזק את ידיו של שר התחבורה ישראל כץ שהתגלה הפעם כמבוגר האחראי ומברך אותו על החלטתו להקפיא את עבודות הגשר בשבת. מדובר בהחלטה נכונה המתחשבת בציבור הדתי והמסורתי במדינה וכן בציבור העובדים, שיוכלו לקבל את יום המנוחה", כך אזולאי.

אל אזולאי הצטרף מאוחר יותר סגן שר הבריאות, ח״כ יעקב ליצמן: “מברך את שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ - שגילה אחריות ציבורית ומנע פגיעה מיותרת בסטטוס קוו ובמסורת ישראל.", אמר השר. לדבריו: "לאורך כל הדורות, שמירת שבת הינה ערך עליון כיום המנוחה הלאומי. ביטול העבודות בשבת בגשר יהודית הינו צעד ערכי מבורך שמבטא שיקול דעת נכון, על פני התגרות ופגיעה כלפי האוכלוסיה הדתית והמסורתית, שהן רוב הציבור בישראל”.

לצד כל זאת, השר ישראל כץ משלם מחיר וסופג מתקפה מבית נגדה החלטה. השר צחי הנגבי מ'הליכוד' אומר בראיון לגל"צ: "כחילוני-ליברלי, אני חושב שלרוב אנחנו מנצחים. לכן, אני יכול להבין את הכאב ואת הקרב המאסף שמנהל הציבור החרדי נגד 'החילון' של מדינת ישראל; הרצון שלהם למנוע עבודות בשבת בגופים ממלכתיים - לא יעזור. יהיו עבודות גם בשבת".

שר העבודה והרווחה חיים כץ - גם הוא מ'הליכוד', הגיב להחלטה בראיון לאיילה חסון ברדיו 103FM ואמר, "אני שומע לראשונה שישראל כץ מבטל את העבודות בשבת על הגשר באיילון, זכותו, זה פרויקט של משרד התחבורה... אם הוא יכול לסדר את העבודות באמצע השבוע ללא פקקים, אז בבקשה".

ישראל כץ חילול שבת יאיר לפיד עבודות בשבת נתיבי איילון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד