י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בתום התייעצות קדחתנית | המפלגות הדתיות סיכמו: יוקפא המצב הקיים

ש"ס, 'דגל התורה' ו'הבית היהודי', הגיעו בתום דיון שקיימו בכנסת, לסיכום לפיו תוקפא תמונת המצב הקיימת במועצת הרבנות הראשית

בתום התייעצות קדחתנית | המפלגות הדתיות סיכמו: יוקפא המצב הקיים
פגישת הנציגים הדתיים

מלבד רב אחד, עשרת חברי מעצת הרבנות יישארו בתפקידם. כך קבעו היום נציגי המפלגות הדתיות בכנסת, בפגישה לקראת הבחירות למועצת הרבנות הראשית, שיתקיימו בעוד שבועיים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי היום (רביעי) נועדו אליעזר ראוכברגר, מרכז מינויי הדיינים ב'דגל התורה', יהודה אבידן, מקורבו של יו"ר ש"ס אריה דרעי וסגן שר הביטחון, אלי בן דהן מ'הבית היהודי', וסיכמו כי חברי מועצת הרבנות הראשית המכהנים יהיו מועמדיהן של שלוש המפלגות גם בבחירות הקרובות למועצת הרבנות הראשית.

עוד הוחלט, כי את מקומו של הרב אברהם יוסף, שעוזב את מועצת הרבנות הראשית, ימלא תלמידו של הראשל"צ הגר"י יוסף, הרב יצחק לוי רב העיר נשר.

בלשכתו של בן דהן מסרו כי: "החלטת מפלגת 'הבית היהודי' לתמוך במועמדות הרבנים המכהנים לקדנציה נוספת, תוך הסכמה עם המפלגות החרדיות, הגיעה בעקבות התייעצות עם בכירי רבני הציונות הדתית, ובראשם הרב חיים דרוקמן".

על פי הסיכום, הנציגים יצביעו עבור המשך כהונתם במועצה של תשעת הרבנים: רבה של צפת – הרב שמואל אליהו, ראש ישיבת מרכז הרב – הרב יעקב שפירא, רב העיר קרית אונו – הרב רצון ערוסי, יו"ר ועד רבני זק"א – הרב יעקב רוז'ה, רב העיר גבעתיים – הרב יוסף גליקסברג, רב העיר מבשרת ציון – הרב שמעון אליטוב, רב העיר רעננה – הרב יצחק פרץ, רב העיר מגדל העמק – הרב יצחק דוד גרוסמן, ראש תחום נישואין ברבנות – הרב יצחק רלב"ג. אליהם יצטרף, כאמור, רב העיר נשר הרב יצחק לוי.

הבחירות ייערכו בעוד כשבועיים, ובמהלכן יבחרו 150 חברי הגוף הבוחר את עשר הרבנים, שיצטרפו לששה רבנים הקבועים: הרבנים הראשיים הגר"ד לאו והגר"י יוסף, ורבני הערים ירושלים, באר שבע, תל אביב וחיפה. 

מועצת הרבנות הראשית לייזר ראוכברגר אלי בן דהן יהודה אבידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד