י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המגפה גובה קורבן

בישראל: מקרה מוות ראשון מקדחת הנילוס

קורבן ראשון לקדחת הנילוס המערבי נרשם כשבבית החולים אסותא נפטר חולה. 68 חולים אובחנו, 6 מהם עם נזק נוירולוגי ושניים מאושפזים כרגע במצב קשה

בישראל: מקרה מוות ראשון מקדחת הנילוס
יתוש עוקץ צילום: Pixabay

מקרה מוות ראשון מקדחת הנילוס המערבי נרשם בהתפרצות האחרונה של המחלה בישראל, כך דווח אמש בחדשות 'כאן'. אל בית החולים אסותא שבאשדוד הגיע לפני כ-3 שבועות אדם עם תסמיני המחלה. מצבו הוגדר קשה, הוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ, אך הוא נפטר מהמחלה.

כזכור, בתחילת השבוע פורסם כי מגפת קדחת הנילוס המערבי הגיעה לישראל ויתושים נגועים אותרו בארץ. על פי הנתונים שפורסמו אז, שישה חולים הוגדרו במצב קשה ואמש נודע על מותו של חולה אחד כאמור.

בבית החולים סורוקה מאושפז חולה אחד בן 18 ובבית החולים אסף הרופא בן 70, שניהם במצב קשה. על פי הפרסום אמש, אצל שישה מהחולים שנבדקו והוגדרו במצב קשה אובחן נזק נוירולוגי.

בראיון ל'כאן חדשות' אמרה פרופסור מירי ויינברג, יושבת ראש האיגוד למחלות זיהומיות, כי בהתפרצות השנה המקרים המאובחנים קשים יותר ותחילתה של המחלה מבלבלת יותר כיוון שהיא אינה מתחילה בחום גבוה או כאבי ראש כבדרך כלל אלא עם שלשולים וכאבי בטן.

מספרי החולים במחלה ממשיכים לעלות ועל פי הדיווח של משרד הבריאות, סך כל המאובחנים במחלה בינתיים עומד על 68 חולים עד כה ומספר מקומות הישוב בהם נמצא הנגיף עומד על 38.

ההדבקה נגרמת מעקיצתו של יתוש נגוע וכיוון שאין טיפול למי שנדבק במחלה, ממליץ משרד הבריאות לנסות ולמנוע מראש את התחלואה על ידי מיגור היתושים ומאגרי מים עומדים שנחשבים לאזורי מחיה של מעבירי המחלה.

קדחת הנילוס המערבי מגפה יתושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד