י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משבר חוק הגיוס מחריף

יו"ר הקואליציה: אם החרדים יחליטו לפרק את הממשלה, הם יוכלו

ח"כ דודי אמסלם שמנהל את הוועדה לגיבוש חוק הגיוס המתוקן, מבהיר כי הסעיף שהוביל את התנגדותם של אדמו"רי 'אגודת ישראל' לחוק, לא ישתנה; "זה לא יקרה" | וגם, מתקפה חריפה על יאיר לפיד: "הוא קם כל בוקר ומתפלל לקב"ה שתהיה תקלה בנושאי דת ומדינה שיוכל להתפרנס"

יו"ר הקואליציה: אם החרדים יחליטו לפרק את הממשלה, הם יוכלו
הדס פרוש, פלאש 90

בצל המתיחות הפוליטית שנוצרה אתמול (חמישי) בין ימין לשמאל וגם בתוך הקואליציה, וברקע משבר חוק הגיוס שלעת עתה ירד מסדר היום, יושב ראש הקואליציה, חבר הכנסת דוד אמסלם במתקפה חריפה על הפוליטיקאים, שתקפו את ביטול העבודות בשבת בעקבות לחץ שהופעל על ידי ראשי הסיעות החרדיות, "לפיד קם כל בוקר ומתפלל לקב"ה שתהיה תקלה בנושאי דת".

בראיון למשה גלסנר ב'קול ברמה' אמר חה"כ אמסלם, "זה לא סוג של פוליטיקה, מצד אחד השבת במדינת ישראל במרחב הציבורי זה עקרון חשוב מאוד, שצריך להשתדל לשמור עליו, כלל עם ישראל כולל אלו שאינם דתיים מבחינת הזיקה היהודית. מצד שני, נתיבי איילון זה עורק בתוך מדינת ישראל שעוברים בו כמעט מיליון וחצי איש ביום ואי אפשר כמעט לסגור אותו".

"לכן אני אומר שצריך לבדוק את כל החלופות" הוסיף אמסלם, "לא מדובר בלילה אחד. הפרויקט הזה מדבר על שש שבתות זאת אומרת שזה פרויקט מתמשך ולכן צריך לבדוק את כל החלופות ולהכריע בעניין". יו"ר סיעת 'הליכוד' נשאל האם צריך לחשוש משלמות הקואליציה והשיב, "כל מה שקשור בנושאי דת ומדינה אם החברה החרדים יחליטו לפרק את הממשלה הם יוכלו".

אמסלם הוסיף ותקף את הפוליטיקאים שתקפו את החלטתו של שר התחבורה ישראל כץ ואמר, "הפוליטיקאים האלה מתפרנסים מזה שהרי אם לא הייתה השבת ולא יהיה חוק הגיוס, לא יהיה להם מצע. אלו מפלגות שנבנות מזה". לדברי אמסלם, "לפיד קם בבוקר ומתפלל לקב"ה שתהיה תקלה בנושא של דת ומדינה שיוכל להתפרנס. זה כל קיומם".

יו"ר הקואליציה התייחס בנוסף לחוק הגיוס ואמר כי, "נפגשנו לפני שבועיים ראשי המפלגות עם ראש הממשלה ושם ביקש ראש הממשלה מהחרדים שיבואו עם תשובה ברורה לגבי החוק ומאז לא התקדם כלום", לדבריו, "הליכוד לא צד בעניין. ואם יגבשו החרדים עמדה מוסכמת אז הליכוד יכנס לתמונה, אני מנהל את חוק הגיוס וערכתי כבר שלוש ועדות בנושא".

בראיון נשאל יושב ראש הקואליציה לגבי הנקודה הרגישה בחוק, והסעיף שהביא את התנגדות מועצת גדולי התורה והוא סעיף פקיעת החוק באם לא יעמדו ביעדים, "זה המהות של החוק הזה. שאם היעדים לא יושגו, החוק מתבטל", אמר אמסלם, תוך שהוא רומז כי הסעיף לא ישתנה, "בתוך עמי אני חי ואני מתווך בין הצדדים ועובר בין כולם ויודע שזה לא יקרה".

הוא הוסיף וחידד כי, "תבנית החוק ברורה לכולם. אם יהיו שינויים בשוליים אפשר יהיה לעשות אותם - בחוק יש שלוש נקודות וזהו כל המהות שלו. ואם אתה מערער את אחת הנקודות, אין חוק".

חוק הגיוס עבודות בשבת משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד