י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אבותינו נמנעו מלדבר פולנית"

הרבי חייב לדבר יידיש: "המצילה מהשפעת הרחוב"

בפתיחת זמן אלול בחצר חסידות אלכסנדר עורר הרבי את הבחורים על החובה לדבר בשפת היידיש 

הרבי חייב לדבר יידיש: "המצילה מהשפעת הרחוב"
האדמו"ר מאלכסנדר צילום: שוקי לרר

בישיבת אלכסנדר פתחו בשבוע האחרון את זמן אלול בשיחה שמסר האדמו"ר בהיכל בית המדרש של החסידות בבני ברק, בין היתר עמד הרבי על החובה לדבר בשפת היידיש, ל'בחדרי חרדים' הגיעו תמלולים מדברות קודשו, "ההקפדה לדבר אחד עם רעהו רק בשפת ה'יידיש' מבדיל אותנו מהשפעת הרחוב ומדרכיהם, כדוגמת אבותינו שנמנעו מלדבר 'פולנית' בפולין כדי להבדל מדרכי הגויים", אמר האדמו"ר.

בנוסף אמר הרבי, "בדורות הללו סיבב השי"ת את הקמת הישיבות, שבהם יש ממונים שהם ה'שופטים והשוטרים' שלנו, שהמה ראשי הישיבות וסדרי הישיבה, בכדי להעמיד את התורה על תילה, שיהיו עסוקים בלימוד התורה הק' כראוי, וכאשר תרגילו את עצמיכם לשמור את סדרי הישיבה כראוי, אזי תזכו לקיים מצות מינוי שופטים ושוטרים גם בזמן הזה, וממילא תזכו לסייעתא דשמיא ולהצלחה בתורה".

זמן אלול החל באלכסנדר עם למעלה מ-250 תלמידים, בהם רבני הישיבות והכוללים החוסים תחת מרכז חסידי אלכסנדר. התלמידים החלו את הזמן בהיכלי הלימוד החדשים. הישיבה לצעירים הועתקה להיכל 'לסמן' ששופץ ורוהט, והישיבה הגדולה עברה למשכנה החדש בהיכל חדש שבנייתו הסתיימה זה עתה. 

בישיבה לצעירים אף בוצעה מהפכה של ממש כשההנהלה הרוחנית העלתה בכמה דרגות את דרישותיהם מרמת הבחורים המשחרים לפתחה ואכן שיעור א' החדש מונה כפול תלמידים מבכל שנה. תלמידי הישיבה גדולה התבשרו על מינויו של הרה"ג ר' חיים מאיר סגל, מבכירי מגידי השיעורים בישיבה מיום היווסדה, לשמש כמשגיח הישיבה. 

אלכסנדר יידיש בחורים זמן אלול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד