י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עובדה מעניינת

האיש שעיכב את קריאת התורה בשביל טראמפ, יישלח לכלא

טראמפ ועורך דינו היהודי במשך שני עשורים, כבר לא בקשר ואף יותר מכך, לצד כל זאת, פרט מעניין אודות מייקל כהן נחשף בשעות האחרונות, עלייה לתורה של בנו שהתעכבה כדי שטראמפ הנוכרי יצפה בה

האיש שעיכב את קריאת התורה בשביל טראמפ, יישלח לכלא
רויטרס

מייקל כהן, היהודי שהיה עד לפני מספר חודשים עורך דינו האישי של טראמפ, הודה ביום שלישי האחרון בשמונה אישומים שונים במסגרת הסדר טיעון, שכוללים סעיפים של הונאת בנקים והעלמות מס שונות, הוא צפוי לעונש הנע בין שלוש לחמש שנות מאסר, ובנוסף הוא צפוי לקבל קנס כספי כבד.

לאחר שהפסיק לייצג את הנשיא עקב האשמות נגדו, מי שהחליף אותו הוא ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני.

כהן, בנו של ניצול שואה, שימש כעורך דינו של טראמפ יותר מעשרים שנה, לא אהב את מדיניותו של הבוס בנוגע למהגרים בלתי חוקיים ותקף את טראמפ על כך שהוא מפריד ילדים מההורים שלהם, "אסור שהילדים יהיו כלי משחק של המבוגרים", אמר לפני מספר חודשים.

בחודש יולי 2015, מיד לאחר שיצא טראמפ למסע הבחירות שלו, גם מייק הקאבי, לשעבר מושל ארקנסו, הגיש גם הוא את מועמדותו לנשיאות המפלגה הרפובליקנית, ותקף את הנשיא ברק אובמה שהוביל את היהודים אל "דלתות התנור" עם עסקת הגרעין האיראנית.

שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, שיחד עם ארגונים יהודיים קיימו קמפיין נגד עסקת הגרעין, אמר, "זה לא הולם להשוות את הרצח ההמוני של יהודים להבדלי מדיניות של הממשל".

מנגד כהן הגן על דבריו של הקאבי ואמר ל-CNN, "אני לא נעלב מהמילים", תוך שהוא מציין כי אביו שרד את השואה.

כהן הסביר לפני חודשיים מדוע הוא פרש מהוועד הלאומי הרפובליקני, שם היה סגן יו"ר ועדת ההתרמה של המפלגה. "כבן לניצול שואה פולני, הדימויים והקולות של מדיניות ההפרדה המשפחתית הזו מעיקים על הלב", כתב כהן במכתב התפטרותו ביוני, בהתייחסו למדיניות ההגירה שהוביל הנשיא טראמפ במשך חודשים. "בעוד אני תומך בצעדים שיבטיחו את הגבולות שלנו, ילדים לעולם לא ישמשו כקלפי מיקוח". אמר לאחר שהתפטר.

אבל לא רק בגלל הילדים הוא התפטר, ההתפטרות היתה קשורה גם לשיחות שלו עם התובעים לקראת הסדר טיעון. הסדר שבו הוא הודה בשמונה סעיפים שונים של שוחד ומרמה.

כהן לא היה כותב בחשבון הטוויטר שלו על מוצאו היהודי, למעט איזכור ערב ראש השנה ויום כיפור בשנה שעברה, כששיתף ציוץ של הנשיא ושל סגן הנשיא בהם בירכו את העם היהודי לרגל החגים.

חוץ מפעם אחת לפני נאומו של טראמפ בפני ועידת יחסי ארה"ב - ישראל, בשנת 2016, כאשר נודע לו כי מספר רבנים מתכוונים למחות נגד טראמפ שכביכול תומך בנאצים, כהן צייץ בחשבון הטוויטר שלו, "מי שמאמין כי טראמפ גזען לא מכיר אותו בכלל, הרבנים שמוחים נגדו הם בושה".

ב-2012 הזמין כהן את טראמפ לעלייה לתורה של בנו בשבת, טראמפ איחר וכהן שהיה חברו הטוב - עיכב את הברכות של חתן הבר מצווה לפני ההפטרה, כדי שהבוס שלו יספיק להגיע ולראות את הבן עולה לתורה, כך מציין אתר JTA.

כאמור, כהן מואשם במספר אישומים, האם האישומים יפילו גם את טראמפ? קשה לדעת, על פניו נראה שלא, אך השאלה האם יש לכהן שפנים חדשים בכובע. אתמול טראמפ כבר לא התאפק, ותקף את מייקל כהן, שהעיד כי שילם בהוראת טראמפ דמי שתיקה למספר אנשים, בתמורה לכך שהם לא יספרו על מעשים מביכים שטראמפ עשה לפני שנבחר לנשיא, טראמפ טען שמייקל כהן המציא סיפור כדי לצאת בעונש קל, הוא צייץ בטוויטר וכתב, "מחפשים עו"ד טוב? אל תיקחו את מייקל כהן, הסעיפים של מימון הבחירות שבהם הודה הם לא עבירה על חוק מימון המפלגות".

עלייה לתורה מייקל כהן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד