י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר המנוחה בחלדודנא והטיפול הרפואי

הרבי גולל מצבו בפני החסידים וביקש מחילה

אלפי חסידי ויז'ניץ קיבלו אמש את פני הרבי בביהמ"ד הגדול, לאור חזרתו מהחופשה השנתית ומטיפול רפואי בחו"ל, הרבי הפתיע את החסידים וסיפר את הייסורים שעבר, שהצריכו הטסה לארה"ב וביקש שיקלו עליו בתקופה הקרובה בעצת הרופאים | 'בחדרי' עם הדברים המפתיעים 

הרבי גולל מצבו בפני החסידים וביקש מחילה
קבלת פנים לאדמו"ר מויז'ניץ בבני ברק צילום: אלי ג

קבלת פנים המונית, התקיימה אתמול (חמישי), בקרית ויז'ניץ בבני ברק לאדמו"ר מויז'ניץ, שחזר למעונו לאחר כחודשיים מנוחה בחלדודנא שבבריטניה ומטיפול רפואי שעבר בארה"ב.

מעמד קבלת הפנים החל לאחר שעתיים של קבלת קהל, שבמהלכה עברו עשרות חתנים ששברו צלחת לרגל אירוסיהם, וכן חתנים שנישאו בעת שהרבי שהה במנוחה.

אחד הנוכחים מתאר ל'בחדרי חרדים', כי כשהרבי נכנס לבית המדרש, הקהל פרץ בריקודים סוערים, כשבעל המנגן, יענקי דסקל הלחין שיר חדש לכבוד המעמד על המילים "חסדי השם כי לא תמנו". 

לאחר מכן נשא דברי ברכה, המשפיע הרה"צ רבי אהרן טויסיג, שדיבר בשם הקהל ותיאר את הלחץ והדאגה שהיו לכל החסידים, "רחמנא ליבא בעי" זעק המשפיע: "ליבא - זה ר"ת של הרבי ישראל בן לאה אסתר" והלב שלנו זה הרבי - ליבא. המשפיע המשיך וזעק כשכל הקהל עם דמעות של רגש בעיניהם, "ואנו מבקשים מהקב"ה, שרחמנא ליבא בעי, שהלב שלנו יהיה בריא לגמרי, וינהיג אותנו עד ביאת משיח צדקנו". 

דממה השתררה בהיכל, עת פתח הרבי את פיו והחל לספר לקהל עדתו צאן מרעיתו את כל השתלשלות העניינים ומה שעבר עליו בתקופה האחרונה. ל'בחדרי חרדים' הגיעו עיקרי הדברים.

הרבי סיפר, שגם זקנו הרבי בעל ה'אמרי חיים' זיע"א, סיפר פעם מה שעבר, כשלא הרגיש טוב. ואמר הרבי: "אני יספר לכם את האמת, כבר לאחר שבועות, בני משפחתי, והגבאים, הרגישו שאני לא מרגיש טוב וחלש, יומיים לפני שנסעתי לחלדודנא, הגיע הרופא, עם יצחק שטרן היועץ הרפואי, ובדקו אותי, ואמרו שאני חלש, נסעתי לחלדודנא, כמה ימים לאחמ"כ עברתי ייסורים בגופי, ולא יכולתי לשאת את זה, כמה ימים זה עבר, בפרשת ראה נסעתי לביה"ח במנצסט'ר, בדקו אותי ונתנו לי כדורים משככי כאבים, לקחתי אותם ולמרות זאת הכאבים נמשכו", סיפר הרבי בהתרגשות עצומה.
 
"לאחר מכן שוב היו לי ייסורים", המשיך הרבי לספר כשאוזני חסידיו כרויות למשמע מוצא פיו, "בהמלצת הרופאים במנצסט'ר שנבהלו, אמרו לנסוע לביה"ח העתיק בארה"ב, שלפני 40 שנה, כבר הרבי מסטמאר זי"ע היה נוסע לשם, ומאוד עזרו לי, בתי הרבנית מסקווירא והנגיד רבי אביגדור אסטרייכר מסקווירא".

"ואני אומר לכם, שמאוד נהנתי שנסעתי לארה"ב, אני מרגיש שהיה טיפול מאוד מקצועי, אבל אני רוצה לבקש מהקהל בקשה אחת, "תמחלו לי"!, הרופאים אמרו לי, שמהיום אני חייב לשמור על עצמי, ולא להתאמץ קשה, אבל יש כ"כ הרבה בעיות, ופניות מהקהל, ואני רוצה לשמוע את כולם, אבל מה לעשות, שהוחלט שלטובת בריאותי, קבלת הקהל יתקיים אי"ה כל יום, משעה: 6:00 ועד ל -10:00 בערב, אבל אני מבקש מכל הקהל, שכל מי שרוצה לפנות ולבקש ממני, שייגשו לגבאים". 

לסיום, אמר הרבי: "גם מאוד נהנתי, וזה ממש עשה לי טוב על הנשמה, כששמעתי שכל הקהל מתייצב לימיני בבניית הבית מדרש הגדול "בית ויז'ניץ", צריכים עוד הרבה כסף, אבל התרגשתי, שלאחר שדיברתי לקבוצה שירכשו מקומות, ישנה התגייסות המונית ברכישת המקומות".

כאמור, קבלת הפנים ההיסטורית נמשכה גם לאחר דברי הרבי בשירה ובזימרה כשהחסידים מקפצים בשמחה וברגש על הפארנצ'עס, מה שלא עשו מזה כחודשיים ימים, בהם היה הרבי ספון במעון הנופש בבריטניה.

חסידות ויזניץ טיפול רפואי חלדודנא קבלת פנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד