י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מידידיה הגדולים של ישראל"

הלך לעולמו הסנאטור האמריקני ג'ון מקיין

ג'ון מקיין, גיבור מלחמה וסנטור מוערך, הלך לעולמו לאחר מחלה קשה • מקיין היה מבכירי המפלגה הרפובליקנית ואף התמודד לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה ב-2008 • רה"מ נתניהו: "פטריוט אמריקני גדול וידיד אמת של ישראל"

הלך לעולמו הסנאטור האמריקני ג'ון מקיין
צילום: רונן זבולון, רויטרס

ג'ון מקיין, גיבור מלחמה ובכיר במפלגה הרפובלקנית - מטעמה התמודד בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2008 והפסיד לאובמה, הלך הלילה לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. בן 81 היה במותו.

בשנה האחרונה סבל מקיין מהמחלה הידועה שהלכה והתפשטה בגופו, כאשר ביום שישי האחרון הודיעה משפחתו כי הוא מפסיק לקבל טיפולים רפואיים. הנשיא דונלד טראמפ, שלא היה מאוהדיו הגדולים - החליט להניח בצד את הפוליטיקה. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב טראמפ: "אני שולח את תנחומיי הכנים ואת הערכתי למשפחתו של הסנאטור ג'ון מקיין. ליבנו ותפילותינו נתונים עמכם".

סינדי, אשתו של מקיין, צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "הלב שלי שבור, הוא הלך בעולמו בתנאים שלו, מוקף באנשים שאהב, במקום שאהב יותר מכל".

מקיין היה נציג אריזונה בסנאט האמריקני מאז 1987, וכאמור היה מועמדה של המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2008.

הוא שירת במלחמת וייטנאם החל ב-1967 כטייס קרב, מטוסו הופל והוא הפך לגיבור. לאחר שנלקח בשבי, גילו שוביו כי אביו הנו קצין בכיר בצי האמריקני והציעו לו להשתחרר - אולם הוא לא הסכים להשתחרר ואמר שקודם ישתחררו אלו שנפלו בשבי לפניו. לבסוף הוא שוחרר ב-1973 לאחר הסכם הפסקת אש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר: "בצער רב קיבלתי את הבשורה על מותו של ג'ון מקיין, פטריוט אמריקני גדול וידיד אמת של ישראל. תמיד אוקיר בלבי את הידידות האיתנה שלו כלפי עם ישראל וכלפיי באופן אישי. תמיכתו העקבית בישראל נבעה מאמונתו בערכי הדמוקרטיה והחופש. מדינת ישראל מצדיעה לג'ון מקיין".

שרת המשפטים איילת שקד כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "ג'ון מקיין היה אחד מידידיה הגדולים של ישראל. גיבור אמריקאי, שסירב להשתחרר משוביו במלחמת ויטנאם טרם שחרורם של לוחמים אחרים. אהב את ארצו בכל מאודו והכיר את אתגריה של מדינת ישראל. לאורך 36 שנות שירותו הציבורי בבית הנבחרים ובסנאט ממשלות ישראל ידעו תמיד שיש להן שם חבר. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, הגיב בחשבון הטווייטר שלו: "גיבור אמריקאי. וככל שזה נדיר כיום, גם מנהיג פוליטי עם עקרונות. ידיד ענק של ישראל. בעיקר של בטחון ישראל - וחבר אישי יותר מ-20 שנה. איש שהיה מרחק נגיעה מהבית הלבן ומעולם לא נפל ברוחו. לא בשבי בויאטנם ולא בשיאי הקריירה בוושינגטון או בסיוריו בעולם".

ארצות הברית דונאלד טראמפ המפלגה הרפובליקנית (1)

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד