י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
היסטוריה עכורה

מדוע ביקש מקיין שטראמפ לא יגיע להלוויתו?

לפני מותו ביקש ג'ון מקיין שהנשיא טראמפ לא יגיע להלוויתו • סגנו של טראמפ ושני נשיאי ארה"ב לשעבר ישתתפו בהלוויה ויספידו את מקיין

מדוע ביקש מקיין שטראמפ לא יגיע להלוויתו?
צילום: בריאן שניידר, רויטרס

קודם מותו ביקש הסנטור ‏ג'ון מקיין שטראמפ לא יהיה בהלוויה שלו. מקיין יזכה לשני נשיאים לשעבר שיספידו אותו. לשניהם הוא הפסיד בעבר: ג'ורג' בוש בפריימריז ב-2000, וברק אובמה ב-2008.‏

מקיין נחשב לידיד אמיתי של ישראל, הוא זכור לטובה במהלך מלחמת לבנון השנייה כשנאם ב-AIPAC (השדולה היהודית בוושינגטון) כי תגובתה של ישראל לתקיפת חיזבאללה הייתה "לגיטימית לגמרי".

במהלך ביקורו בישראל ב-2008 התייחס מקיין לירי הרקטות על הדרום ואמר: "אם הייתה לנו עיירה אמריקנית מאוימת ברקטות היינו מגיבים".

באוקטובר 2008 הבטיח מקיין כי אם ייבחר - יעביר את שגרירות ארצות הברית בישראל לירושלים, דבר שלבסוף עשה הנשיא טראמפ שאותו הוא פחות אהב.

טראמפ הרבה לתקוף את מקיין בשנה האחרונה, היריבות ביניהם הגיע לרמת שנאה הדדית כאשר במהלך השנה בה סבל מקיין ממחלת הסרטן, משפחתו אמרה במספר הזדמנויות כי היא מוותרת על ההשתתפות של טראמפ בהלוויה.

סגנו של טראמפ, מייק פנס, יגיע להלוויה. יצוין כי מבין השניים נחשב פנס לאהוד וממלכתי יותר וכי מעולם הוא לא תקף או השמיץ אף אדם בחשבון הטוויטר שלו, בעוד טראמפ הפך את הטוויטר שלו לזירת חיסול חשבונות.

כזכור, ג'ון מקיין הלך הלילה לעולמו כשהוא בגיל 81. בשנה האחרונה סבל ממחלת הסרטן, ביום שישי האחרון הודיעה משפחתו כי הוא מפסיק לקבל טיפולים רפואיים. למרות העימותים ביניהם וההיסטוריה העכורה, הנשיא דונלד טראמפ הניח הכל בצד, ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב: "אני שולח את תנחומיי הכנים ואת הערכתי למשפחתו של הסנאטור ג'ון מקיין, ליבנו ותפילותינו נתונים עמכם".

גולשים שלא אוהבים את טראמפ, הגיבו בזעם נגד הציוץ של הנשיא. חלקם קיללו ואיחלו לטראמפ להצטרף אל מקיין בקרוב, חלקם כתבו לו שמקיין לא זקוק למילות ניחומים שלו ושעדיף שישתוק.

סינדי, אשתו של מקיין, צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "הלב שלי שבור, הוא הלך בעולמו בתנאים שלו, מוקף באנשים שאהב, במקום שאהב יותר מכל".

מקיין היה נציג אריזונה בסנאט האמריקני מאז 1987, והיה מועמד המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2008 שהתמודד מול מועמד המפלגה הדמוקרטית, ברק אובמה.

הוא שירת במלחמת וייטנאם החל ב-1967 כטייס קרב, מטוסו הופל והוא הפך לגיבור. לאחר שנלקח בשבי שוביו גילו כי אביו קצין בכיר בצי האמריקני, והציעו לו להשתחרר, הוא לא הסכים להשתחרר, ואמר שקודם ישתחררו אלו שנפלו בשבי לפניו, לבסוף הוא שוחרר ב-1973 לאחר הסכם הפסקת אש.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד