ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הבחורים קיבלו על עצמם תיקון

ראש הישיבה שתלמידו נדקר: "זה לא באשמתנו - אבל צריך כפרה"

ראש ישיבת 'כנסת הגדולה' הליטאית, שבה דקר היום אחד הבחורים שלוש פעמים בסכין את החברותא שלו בסמוך לביהמ"ד, נשא שיחה כאובה בפני תלמידיו • "כמו שהיה בעגלה ערופה, שידינו לא שפכו את הדם הזה", אמר הגרי"ז זקס וקבע סדרי תיקון - אותם קיבלו הבחורים על עצמם

ראש הישיבה הגאון רבי יצחק זאב זקס
ראש הישיבה הגאון רבי יצחק זאב זקס

תקרית הדקירה בישיבת 'כנסת הגדולה' בקרית ספר ממשיכה להסעיר את עולם הישיבות: ראש הישיבה, הגאון רבי יצחק זאב זקס, כינס את כל תלמידיו לשיחה מיוחדת בהיכל הישיבה, בעקבות הדקירה המצערת

בדבריו אמר ראש הישיבה הגרי"ז זקס: "קרה פה מקרה מצער, וצריך להתייחס לכך באופן אישי, וגם באופן ציבורי - כי זה נעשה בציבור".

"כפי שהיה בעגלה ערופה, שידינו לא שפכו את הדם הזה. זה לא נעשה באשמתנו אבל צריך כפרה על זה", הוסיף ראש הישיבה בשיחתו

בשביל לתקן צריך לעשות שני דברים לקבל תענית ציבור מחר וללמוד הלכות של בין אדם לחברו עד ראש השנה", הכריז הגרי"ז בפני התלמידים. 

בהמשך דבריו הבהיר ראש הישיבה כי צריך להמשיך את הכל כרגיל, במקביל לדרכי התיקון על מה שהיה, כשהוא מוסיף ומצהיר: "יש חתונה הערב צריך ללכת כרגיל לחתונה".

עם תום השיחה התפללו בחורי הישיבה את תפילת המנחה ובמהלכה קיבלו על עצמם את סדרי התיקון שקבע ראש הישיבה, כולל תענית הציבור שנקבעה כאמור למחר.

כזכור, בשעות הצהריים (ראשון) בסמוך לשעה 12:00, התקבל דיווח במוקדי החירום כי אחד התלמידים נפצע בחזהו. כונני איחוד הצלה וצוותי מד"א שהגיעו למקום איתרו את הבחור כשהוא סובל מדקירה. לאחר טיפול רפואי ראשוני, הפצוע פונה באמבולנס לבית החולים תל השומר, כשמצבו מוגדר קשה.

הציבור נקרא להתפלל לרפואתו השלמה של תלמיד הישיבה ידידיה בן מיכל, לרפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל.

כנסת הגדולה דקירה הרב זקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד