י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ההבדלים בין הלוחות גרמו לתלמיד לבעיה גדולה

תלמיד חינוך מיוחד לא יכל להתחיל את שנת הלימודים בחיידר, בגלל שההסעות שלו מסודרות על פי לוח השנה הלועזי. רק לאחר שהוריו פנו לנציבות תלונות הציבור, הגיע ההסדר המתוקן והביא איתו בשורה לתלמידים נוספים שהיו באותו המצב

הסעה, אילוסטרציה
הסעה, אילוסטרציה

הסיפור החל כאשר תלמיד חינוך מיוחד המתגורר בתל אביב כאמור, קיבל בשנה שעברה זכאות למימון הסעה מטעם העיריה. הזכאות שלו נמשכה עד לסוף שנת הלימודים הכללית והייתה אמורה להתחיל מחדש בראשון לספטמבר - תחילת שנת הלימודים הכללית. כיוון שמדובר בתלמיד חרדי הלומד במסגרת חרדית, הסתיימה שנת הלימודים בתשעה באב, שהשנה יצא עוד בחודש יולי והיא החלה שוב בא' אלול, שכידוע יצא הרבה לפני ה-1 בספטמבר, התאריך בו זכאי הילד שוב להסעה ללימודים.

משרד החינוך אישר לבית ספר בחינוך החרדי להתחיל את שנת הלימודים מוקדם יותר, אולם הוא לא חייב את עיריית תל אביב לדאוג להסעתו של התלמיד ואף לא נתן לה תקציב להסעות אלו. במצב זה, ללא הסעה, היה על התלמיד להישאר בביתו ולא להתחיל את שנת הלימודים כמו כל שאר התלמידים בחינוך החרדי.

הוריו של הילד החליטו לא לעבור על כך בשתיקה ופנו אל נציבות פניות הציבור במשרד מבקר המדינה על מנת שיבדקו את הדברים. אנשי הנציבות החליטו להיכנס לעומק העניין ופנו אל עיריית תל אביב שמצדה החליטה לממן את ההסעה גם ללא תקציב ממשרד החינוך. פניית הנציבות העלתה כי הילד ההא אינו הילד היחיד מתל אביב שלא זוכה להסעה, וכך בזכות הפניה, זכו עוד למעלה מ-30 ילדים להתחיל את שנת הלימודים.

ילדי תל אביב החרדים שלומדים מחוץ לעיר במוסדות לחינוך מיוחד אינם היחידים שסובלים מבעיית ההסעות, גם ילדים בערים אחרות לא זכו לקבל מימון להסעה והנטל נפל על ההורים. נציבות פניות הציבור החליטה לרדת לשורש הבעיה ולבדוק מול משרד החינוך כדי שגם ילדים מערים אחרות יוכלו להנות מהפתרון.

מצב בו שנת הלימודים החרדית מתחילה הרבה לפני שנת הלימודים הכללית קורה אחת לשלוש שנים בשל ההפרשים בין לוח השנה העברי לזה הלועזי. פתרון קבע לבעיה ימנע את הצורך לחזור ולדאוג שוב להסעת התלמידים בעוד 3 שנים.

הסעה חינוך מיוחד תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד