י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא תשתוק

"נחצו קווים אדומים": דרישה להעמיד לדין את תוקפי העיתונאי החרדי

ארגון העיתונאים לא מעביר בשתיקה את מקרה תקיפתו של הכתב החרדי בתאגיד עקיבא וייס, ודורשים למצות את הדין עם תוקפיו: "עיתונאים נופלים קורבן לעבירות של איומים ואפילו עבירות אלימות"

"נחצו קווים אדומים": דרישה להעמיד לדין את תוקפי העיתונאי החרדי
עקיבא ווייס צילום: המצלם

בעקבות תקיפת העיתונאי החרדי עקיבא ווייס, אתמול במודיעין עילית, על ידי תלמידי ישיבה שלא אהבו את העובדה שהוא הגיע למקום לעשות את עבודתו העיתונאית, ארגון העיתונאים בישראל, פנה לראש אגף חקירות ומודיעין ניצב גדי סיסו, על מנת להביא את התוקפים לדין, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כפי שדווח אתמול לראשונה ב'בחדרי חרדים', העיתונאי עקיבא ווייס, כתב תאגיד השידור הציבורי, הגיע לישיבת 'כנסת הגדולה' ברחוב חפץ חיים במודיעין עילית, לאחר שעל פי החשד, אחד מתלמידיה בן 17, דקר באמצעות סכין את חברו לספסל הלימודים וגרם לו פציעה חמורה. ווייס, הגיע למקם על מנת לבצע את תפקידו.

לאחר שנכנס לישיבה התבקש על ידי אחד המנהלים לצאת מתחומה - וציית. כשעמד בחוץ, על המדרכה, צילם ניידות משטרה ורכב מז"פ שהגיעו למקום. לפתע הוקף - מחוץ לשטח הישיבה - על ידי כעשרה בחורים, שתבעו ממנו למחוק את הצילומים של ניידות המשטרה.

"אני לא עובד אצלכם", אמר להם ווייס ובתגובה איימו עליו כי "יש פה חבר'ה שיודעים לתת מכות". לא חלף זמן רב, והאיומים מומשו. בחורי הישיבה תפסו את ידיו של העיתונאי מאחורי גבו, בעוד חבריהם מכניסים את ידיהם לכיסו ושולפים ממנו את הטלפון הסלולרי, שבאמצעותו הוא צילם את ניידות המשטרה. "בחורי הישיבה שדדו את מכשיר הטלפון של העיתונאי", כתבו בארגון העיתונאים לניצב סיסו.

לאחר הגשת תלונה הוחזר לו מכשיר הטלפון כשהוא ניזוק והמסך מנופץ. כותב המכתב, משה רונן, מעיד על עצמו, "אני עוסק בעיתונות מאז שנת 1975, ואני יכול להעיד, שבמשך שנים רבות התקיימו בישראל "קווים אדומים", לפיהם אין מאיימים על עיתונאים ואין תוקפים אותם בזמן שהם מבצעים את עבודתם. כמובן שהיו גם חריגים - אבל הם היו נדירים. לאחרונה - כפי שתוכל להיווכח גם משלושת המכתבים ששלחתי לך – נחצו אותם "קווים אדומים". יותר עיתונאים נופלים קורבן לעבירות של איומים ואפילו עבירות אלימות".

רונן כותב כי אין צורך לציין את תפקידם החשוב של עיתונאים בחברה הדמוקרטית. "אם תיחסם זרימת המידע לציבור ותצומצם זכותו לדעת, ייפגעו הריבונות שלו ויכולתו להכריע בגורלו". כאשר מדובר בעיתונאים המשרתים בתאגיד השידור הציבורי, כך כתב, יש להתייחס אליהם גם כעובדי הציבור. "איומים עליהם או עבירות אלימות כלפיהם חמורים לא פחות מאיומים ותקיפה של שוטרים או של עובדי צוות רפואי. כוונתם של המאיימים והתוקפים היא להרתיע את העיתונאים ממילוי תפקידיהם ולמנוע פירסום של מידע חיוני".

בסיום המכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', כותב רכז תחום חופש העיתונות בארגון העיתונאים בישראל, כי לאור כל זאת, "אני מבקש גם במקרה זה לתת קדימות לחקירה, על מנת לאתר את התוקפים, המאיימים והשודדים, להביא אותם לדין, ובכך להרתיע אחרים מביצוע עבירות שנועדו למנוע מהציבור מידע שהעיתונאים אמורים להעביר לו".

הבוקר, החשוד בדקירה שנעצר אתמול הובא לבית משפט השלום בירושלים, שם הוארך מעצרו בארבעה ימים עד ליום חמישי, במהלכו יישלח לבדיקה פסיכיאטרית, מאחר ולטענת פרקליטו אמנם אין לו רקע של בעיות נפשיות אולם כעת "קיימות אינדיקציות למצב נפשי קשה ביותר".

עקיבא ווייס מודיעין עילית תקיפת עיתונאים ארגון העיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד