י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בשיחת טלפון דרמטית מהרבי

שינוי היסטורי בחסידות ויז'ניץ לראש השנה

ראשי הקהל של חסידות ויז'ניץ בכל רחבי הארץ נדהמו בערב השבת האחרונה לקבל שיחת טלפון מביתו של הרבי, שעתיים בלבד לפני כניסת השבת • בשיחת הטלפון הם התבשרו על תפנית היסטורית במדיניותה של החסידות לקראת ראש השנה הממשמש ובא • פרסום ראשון

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: שוקי לרר
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: שוקי לרר

פרסום ראשון: בהתפתחות המעוררת סערה בחסידות ויז'ניץ, ניתן באופן חסר תקדים אישור לקיים מניינים קטנים בראש השנה מחוץ לבית המדרש הגדול של החסידות בבני ברק.

מדובר בתפנית היסטורית במדיניות בנושא, מאחר שכידוע בחצר חסידות בויז'ניץ מקדמא דנא, אצל כל אדמו"רי בית ויז'ניץ, מגיע כל הקהל להסתופף אצל הרבי בראש השנה - אנשים, נשים וטף.

מידת החשיבות שייחסו בעבר למדיניות בנושא הגיעה עד כדי כך שהיו חסידים ששטחו בפני הרבי את ספקם, היות שיש להם שמחה משפחתית קרוב לראש השנה בחצר החסידות והם מתגוררים במרחק - מתי עדיף להגיע: האם בשבת קודם ראש השנה להשתתף בשמחה, או לראש השנה. תשובתו הקבועה בעבר של הרבי בנושא היתה כמובן שבויז'ניץ הקפידו מאוד על ראש השנה. 

אולם השנה נודע ל'בחדרי חרדים' כי לראשונה התיר האדמו"ר לקיים מניינים קטנים בריכוזי החסידות השונים ברחבי הארץ, עקב הקושי הרב עבור נשות החסידים להגיע ליומיים מחוץ לבית בתנאים קשים.

גורמים בחסידות אומרים ל'בחדרי' כי בעבר הגיעו כמה וכמה פעמים לאדמו"ר ידיעות בדבר הקושי הגדול במציאת הכנסת אורחים בחצר הקודש לראש השנה, ועמו הסבל שעוברים משפחות וילדיהם סביב מציאת דירות ומקומות האכילה.

על רקע זה, הם אומרים ל'בחדרי', קיבלו לפתע בערב שבת האחרון, שעתיים בלבד לפני כניסת השבת, כל ראשי הקהילות בכל הארץ שיחת טלפון מפתיעה מביתו של האדמו"ר, בה התבשרו על שינוי מדיניות דרמטי.

ההנחיה החדשה שהגיעה מבית הרבי, כך נודע ל'בחדרי', קבעה כי בכל ריכוזי החסידות בארץ: ירושלים, אלעד, מודיעין עלית, בית שמש, ביתר, חיפה, עפולה, ועוד, יתקיים בשטיבל המקומי מניין בראש השנה.

במניינים המרוחקים ישתתפו, כפי שנודע ל'בחדרי', עד 17 מאברכי החסידות בכל שטיבל, כולל עזרת נשים, כשבמקביל תיערכנה גם סעודות ראש השנה בצוותא חדא לנשים הנשארות.

זאת, הסבירו הגורבים בחסידות ל'בחדרי חרדים, בכדי שכל אשה ומשפחה המעוניינות להישאר בביתן בחג,שתוכלנה לעשות זאת מבלי לוותר על הזכות להתפלל בנוסח המיוחד של ויז'ניץ.

וכך, לאחר שנים רבות, נשבר הסטטוס-קוו הויז'ניצאי שקבע עד כה כי אסור לפתוח בית הכנסת של החסידים בראש השנה. בהתאם להוראה, נתלו כבר בריכוזי החסידות באשדוד ובאלעד מודעות על התארגנות לרשימה של אברכים המעוניינים להישאר.

עם זאתף גורמים בחסידות מוסרים כי הם אינם מאמינים שהמהלך ייצא לפועל למעשה כבר השנה, מאחר ולדבריהם על לב החסידים חרוטה עדיין במלואה ההקפדה על כך שלא שוהים באף מקום מלבד אצל הרבי בראש השנה, על מנת לקיים "קח לך סנגור ליום הדין". 

חסידות ויזניץ תפילה ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד