ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מחרתיים: אם האסטרואיד יסטה - עיר שלמה תיחרב

אסטרואיד ענק צפוי לעבור בסמוך לכדור הארץ ביום רביעי הקרוב. לו היה האסטרואיד פוגע בכדור הארץ, גודלו העצום היה גורם אפילו לחורבן של עיר שלמה

מחרתיים: אם האסטרואיד יסטה - עיר שלמה תיחרב
אסטרואיד (אילוסטרציה) צילום: Pixabay

נאס"א מזהירה: אסטרואיד בגודל הפירמידה הגדולה של גיזה מתקרב אל עבר כדור הארץ במהירות והוא צפוי להגיע למרחק קטן מאוד באופן יחסי מהאטמוספרה. האסטרואיד, הידוע בשם 2016 23NF נע במהירות של 20 אלף קמ"ש וצפוי לעבור בסמוך לכדור הארץ ביום רביעי הקרוב, כך פורסם בכלי תקשורת ברחבי העולם.

נאס"א סיווגה את האסטרואיד כמסוכן כיוון שהמסלול שלו מגיע לקרבת כדור הארץ כאמור, אך יחד עם זאת האסטרואיד עדיין מרוחק כ-3 מיליון קילומטרים מהפלנטה שלנו. לשם היחס, השמש נמצאת במרחק של 93 מיליון קילומטרים מכדור הארץ.

כרגע האסטרואיד המדובר אינו מסוכן, כך הבטיחו בנאס"א ואמרו כי הם עוקבים אחר כל עצם שגודלו עולה על 500 מטרים ונמצא במרחק של 4.6 מיליון קילומטרים מכדור הארץ כיוון שרק עצמים כאלה עלולים לסכן את הפלנטה שלנו.

בשנה שעברה שחררה נאס"א הודעה בה נאמר כי לא צפויה אף פגיעה של אסטרואיד בכדור הארץ ב-100 שנים הקרובות, אך בשנת 2135 יש אפשרות לפגיעה שכזו, שכן חללית שתוכננה להגן על כדור הארץ לא תוכל לעשות זאת אז.

בשל גודלו העצום של האסטרואיד, באם הוא יפגע בכדור הארץ הוא עלול להחריב אזורים שלמים ולהרוג מספר גדול של אנשים באזורים מיושבים. כזכור, לפני כחמש שנים פגע מטאוריט (אסטרואיד שנכנס לכדור הארץ) באגם ברוסיה. ההדף שיצר פיצוץ המטאוריט גרם לפציעתם של כ-1500 אנשים, ביניהם שניים שנפצעו קשה.

אסטרואיד חלל כדור הארץ נאסא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד