י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מדובר במישהו משוגע"

זוהה החשוד בהשחתת קירות בית העלמין

כשבוע וחצי לאחר שהושחת מתחם הקברים בו טמונים אדמו"רי חב"ד, השלטונות המקומיים הודיעו כי הם הצליחו לעלות על זהות החשוד • ראש העיירה: "מיד ידענו שזה לא מישהו מקומי, המשטרה עדיין עובדת על תפיסת החשוד"

זוהה החשוד בהשחתת קירות בית העלמין
בית העלמין בליובאוויטש

השחתת הקברים היהודיים בעיירה לובביץ': לאחר בדיקת הרשויות, נמצא החשוד בהשחתת הקברים. החשוד מתגורר בעיירה ממורמנסק, הממוקמת מאות קילומטרים מצפון לעיירה החב"דית, כך אמר יורי אובשקין - ראש העיירה של לובביץ' לאתר JTA.

"מיד ידענו שזה לא מישהו מקומי", אמר ראש העיר והוסיף: "המשטרה עדיין עובדת על תפיסת החשוד".

כזכור, לפני כשבוע וחצי גילו תושבי העיירה לובביץ' שברוסיה כיתובי נאצה על צידו החיצוני של גדר "חצר רבותינו נשיאנו בלובביץ'", בו טמונים אדמו"רי תנועת חב"ד.

בין הכיתובים שנצפו על הקירות: "יהודים הסתלקו מרוסיה, זו האדמה שלנו", זאת כאשר הכיתובים מלווים בצלבי קרס.

הרב גבריאל גורדון, שליח חב"ד והאחראי על המקומות הקדושים בלובביץ', מסר בתגובה למקרה כי "בהוראה ישירה של ראשי הממשל המקומי והמחוזי, שנמצאים בקשר תמידי וידידותי איתנו - הוקם צוות חקירה שעמל למצוא את העומדים מאחורי גילויי האנטישמיות בעיירה השקטה הידועה על תושביה המתנהגים בידידות ליהודים שמבקרים תדירות בעיירה".

מסתבר שההשערה של הרשויות כי הדבר נעשה על ידי גורמים אנטישמיים המתגוררים מחוץ לאזור, התבררה כנכונה.

יצוין כי מיד לאחר המעשה הנפשע, המקום נוקה על ידי הרשויות, ואתמול העיירה החסידית לבשה חג.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך מעמד מרומם - בהשתתפות רבני חב"ד, שלוחים, משפיעים ואישי ציבור - נחנך אתמול בצהריים (ראשון) שלב ראשון בחנוכת שיפוץ בית העלמין בעיירה החסידית לובביץ' שברוסיה, בהשתתפות קהל רב.

אמש אמר ראש העיירה בשיחה ל'בחדרי חרדים': ״לא התייחסנו מלכתחילה לתקיפה ברצינות. מדובר במישהו משוגע ואנחנו מנהלים מצוד אחריו. חסידי חב״ד מרוצים כאן ואנחנו נהנים בשהותם כאן״.


לובביץ רוסיה בית עלמין יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד