י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פיצוץ חרדי

פרוש מאיים על 'דגל' וחושף: הרב סילמן קבע שבני ימשיך בראשות

סגן שר החינוך ויו"ר 'שלומי אמונים', מאיר פרוש, דוחה את ההצעה שהגישה לו 'דגל התורה' ומציב אולטימטום: בוררות מידית או ריצה נפרדת בבחירות לראשות העיר | במכתבו הנזעם ליו"ר 'דגל התורה', משה גפני, שהגיע לידי 'בחדרי', טוען פרוש: "קיבלתי מכם כל פעם תשובה אחרת"

פרוש מאיים על 'דגל' וחושף: הרב סילמן קבע שבני ימשיך בראשות
מאיר פרוש צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ושוב פיצוץ במגעים בין הסיעות החרדיות באלעד:  לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מכתב דרמטי של סגן שר החינוך מאיר פרוש לעמיתו, חבר הכנסת משה גפני מ'דגל התורה', בו הוא מפרט את כל השתלשלות העניינים בין המפלגות עד כה ודורש הליכה לבוררות - שאם לא כן יתמודד ראש העיר אלעד מטעם שלומי אמונים ישראל פרוש לראשות העיר גם בקדנציה הבאה.

פרוש מפרט במכתבו כי מזה שלושה חודשים הוא מבקש מגפני לקיים דיון בפני בוררים אך גפני מתעלם מכך עד כה. פרוש כותב כי: "דרישתנו לבוררות מידית נובעת מכך שההסכם שנחתם בז' תשרי תשע"ד שובש כבר בכמה נקודות מהותיות. נבקש לפרט את הטענות בפני הבוררים כדרכם של יראי ה'".

פרוש גם חושף לראשונה את ההחלטה אליה הגיע הדיין הגר"י סילמן, שמונה על ידי 'דגל התורה' לבחון את צרכי הקהילה באלעד. "הגר"י סילמן הגיע להחלטה שלטובת תושבי אלעד ישראל פרוש צריך להישאר ראש עיר, בתנאים מסוימים שסוכמו ואושרו על ידי שלומי אמונים, וזה מבלי לעסוק בטענות להפרת ההסכם מצד דגל התורה בבית שמש".

בהמשך מסביר פרוש מדוע אי אפשר יותר להתנהל כך, "קיבלתי שלוש תשובות מדגל התורה, פעם מגאון-ת"ח חשוב, פעם מיעקב גוטרמן וכעת ממך. כל תשובה שונה מחברתה. הדבר הנכון ביותר זה הליכה לבוררות".

במכתבו מתייחס סגן השר ל'מתווה גוטרמן', שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', תוך שהוא מציין כי, "לפני כ-10 ימים דגל התורה דיברה איתנו באמצעות הרב יעקב גוטרמן בשליחות ועל דעת הרב יעקב קנייבסקי על הסכם ברוח הדברים שנחתם בינינו ב-ז' תשרי תשע"ד ובתוספת ותיקונים רלוונטיים". הוא טוען כי דובר על העברת התפקיד הבכיר של 'דגל', סגן בשכר או מחזיק תיק התכנון לידי 'שלומי אמונים', בנוסף להתחייבות בפני בית דין כי דגל תתמוך בנציג שלומי אמונים לראשות העיר בית שמש בשנת תשפ"ד.

פרוש מציין, "שהסיכום שסוכם בינינו לבין הרב גוטרמן בשליחות ועל דעת הרב יעקב קנייבסקי ב-ח' אלול ואושר שוב ב-ט' אלול בפגישה בנוכחות הרב יעקב קנייבסקי, הוצג בפני מרנן ורבנן ראשי הישיבות שליט"א, ונאמר שם שזה על דעת שלומי אמונים". לדבריו, מה שעיכב את החתימה היתה דרישה של יענקי קנייבסקי, שאמר "שיש כמה תוספות ללבן, והוסכם לדבר על התוספות, לאחר קבלת הצעתכם הכתובה".

לסיום הוא כותב: "הציעו לנו בחורף הצעות בבית שמש והתעכבנו, כי חיכינו לדגל התורה. הציעו לנו בקיץ הצעות באלעד והתעכבנו, כי חיכינו לדגל התורה. היות ואנחנו למודי סבל מהסכמים כתובים וסיכומים ברורים שלא קויימו איתנו, אנו מבקשים שוב ושוב לקיים דיון מיידי בבוררות".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי 'דגל התורה' ביקשה לחזור בה מההסכם שהתגבש בימים האחרונים בהכוונת בתי גדולי ישראל ומסכימה לראשונה לאמץ את ההסכם הישן בינה לבין 'שלומי אמונים'. במכתב שהשיבו הבוקר (שלישי) ח"כי 'דגל התורה' ל'שלומי אמונים' טענו כי "ההסכם ביננו בנושא בית שמש שנעשה ביום ג' ז' בחשון תשע"ד יכובד על ידינו ככתבו וכלשונו".

כמו"כ הבהירו ב'דגל התורה' בתגובתם ל'שלומי אמונים' כ:י "במידה ויתעורר ספק לגבי סעיף מן הסעיפים נסכים לדון עליו בבוררות". כאמור, מדובר בזיגזג נוסף בעמדת 'דגל התורה', המבקשת לחזור להסכם הישן שנחתם בין הסיעות עוד בחייו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל.

אלא שע"פ ההסכם דאז אמורה 'שלומי אמונים' להתמודד כעת לראשות העיר בית שמש, בתמיכת 'דגל התורה' וזאת באם 'דגל התורה' - לא תעשה זאת בעצמה, דבר שנראה כבלתי אפשרי לאחר שחלק מגדו"י כבר הביעו תמיכה במועמד הקיים משה אבוטבול.

מאיר פרוש משה גפני אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד