י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חרפה בפתח תקווה

העמותה הובסה במכרז, ספרי הקודש הושלכו ברחוב

עמותה שהפסידה במכרז העירוני פינתה את מתקני הגניזה, כשספרי הקודש מושלכים בביזיון על הארץ. במועצה מאשימים את העמותה באחריות למעשה, בעוד בעמותה טוענים כי היו אלו ילדים

העמותה הובסה במכרז, ספרי הקודש הושלכו ברחוב
גמרות וספרי קודש זרוקים ברחוב צילום: בחדרי חרדים

עמותה לקבורת גניזה שהפסידה במכרז העירוני בפתח תקווה, והתבקשה על ידי המועצה להמתין עד לאחר החגים עם פינוי המתקנים של הגניזה, נקמה על הפסדה במכרז, בפינוי של המתקנים מהרחוב, בעודה מותירה את הגניזה זרוקה ברחוב, כשגמרות, סידורים, חומשים ושאר ספרי קודש, הושלכו בביזיון על הרצפה.

עופר אברהם יו"ר המועצה הדתית בפתח תקווה הגיב לפניית 'בחדרי חרדים' על זריקת הגניזה ברחוב: "אני ביקשתי מהחברה שהפסידה במכרז עמותת "גניזה ארצית לקודש", שתמתין עד אחרי החגים, ותפנה את הגניזה כמובן בתשלום מלא, הם בחרו שלא להמתין, והם לקחו את המתקנים והשליכו את הגניזה ברחוב, החברה שזכתה התארגנה מהר מאד ודואגת לאסוף את כל הגניזה המפוזרת ברחוב".

תגובת עמותת 'גניזת קודש ארצית': "עמותת גניזת קודש ארצית עוסקת בפינוי גניזת קודש מכל רחבי הארץ וקבורתה, בהתאם להלכה ובהנחיות מורה הוראה. במשך שנים ארוכות שמחנו להעמיד את שירותי פינוי הגניזה לתושבי פתח תקווה, בהתאם לסיכום בין המועצה הדתית פ"ת לבין העמותה, ללא שהיה כל חוזה מוסדר בין הצדדים. פעילות העמותה בעיר זכתה לתמיכתם של רבני העיר שליט"א אשר שיבחו את פעילות העמותה המתנהלת מתוך כבוד ראוי לגניזת הקודש.

"בחודשים האחרונים יצאה המועצה הדתית להליך של מכרז לאספקת שירותי פינוי גניזה, ללא כל תאריך תחילת ההתקשרות, כאשר בשיחות עם המתמודדים במכרז הובהר כי מדובר במכרז שיצא לפועל באופן מידי. בימים האחרונים קיבלנו את הודעת המועצה הדתית – אשר נשאה את התאריך 6.8.18, שהם לפני כשלושה שבועות – על אי זכיית העמותה במרכז. כפועל יוצא מכך ולאחר שהשלמנו את מלוא פינוי הגניזה בחודש זה כפי שסוכם בין המועצה הדתית לעמותה, פנינו למועצה הדתית בבקשה להבהרות בדבר המשך פעילותנו – משום שחששנו שלתושבי פתח תקווה לא יהיה מענה ראוי לפינוי הגניזה, בייחוד בתקופה חשובה זו של ערבי חגים. לצערנו לא קיבלנו כל מענה מהמועצה הדתית ולפיכך נאלצנו לפנות את מתקני הגניזה שבבעלות העמותה, שכן על פי חוק אין באפשרותנו לספק שירות לתושבי העיר לאחר שעמותה אחרת זכתה במכרז. עמותת גניזת קודש ארצית תמשיך לעסוק בפינוי גניזה וקבורתה, בהתאם להלכה ובהנחיות מורה ההוראה המופקד על פעילותנו ומתווה את דרכנו".

בנוגע לספרי קודש שהושלכו על הרצפה הגיב גורם בעמותת "גניזה ארצית לקודש" ל'בחדרי חרדים': "אנחנו קיבלנו מכתב לפני מספר ימים שעמותה אחרת זכתה במכרז. שאלנו את המועצה הדתית 'מה בנוגע להמשך' משום שחששנו להותיר את תושבי העיר ללא מענה ולא קיבלנו תשובה. רק כשהם הבינו שאנחנו מפנים את המתקנים שלנו הם נזכרו להתקשר אלינו, אנחנו פינינו את המתקנים והשארנו את הגניזה בתוך שקי הענק, כשאנו שומרים על כבוד הגניזה. כנראה ילדים הוציאו החוצה ספרים וגמרות ופיזרו על הרצפה, אנחנו לא השארנו חלילה את הגניזה על הרצפה".

גניזה חילול הקודש פתח תקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד