י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כל קול קובע >

העברת כתובות לישיבה? משרד הפנים יאסור

משרד הפנים יאסור העברת כתובות של סטודנטים ובחורי ישיבה לערים בהם הם לומדים • לטענת רשות האוכלוסין וההגירה: "המגורים בפנימייה אינם משקפים מעון מגורים"

העברת כתובות לישיבה? משרד הפנים יאסור
ך

מחשש להגירת עשרות סטודנטים חילונים לירושלים, משרד הפנים מחדד נהלים וקובע כי סטודנטים ובחורי ישיבה לא יוכלו להעביר את כתובת מגורם לישיבה או לאוניברסיטה.

ההוראה מגיעה לאחר שהאוניברסיטה העברית בירושלים פנתה לכלל הסטודנטים להעביר את כתובתם לבירה בטענה שקולם אינו נספר, זאת בנוסף לקמפיין שקרא שלא לסגור את העיר בשבת.

בעקבות כך הודיעו ברשות האוכלוסין וההגירה על חידוד נהלים, לפיהם: "אין לקבל בקשה לשינוי מען ממנהלי פנימיות או מעונות סטודנטים או ישיבות, היות והתלמידים נמצאים בה לתקופה זמנית והמגורים בפנימייה אינם משקפים מעון מגורים".

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים אלו עורכים גורמים משפטיים בדיקה באשר למעמדם של הסטודנטים ובחורי הישיבות שכבר העתיקו את כתובת מגוריהם למקום הישיבה.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף שעל רקע המאמץ של תנועת ש"ס להגדיל את כוחה של הסיעה שיגר חבר מועצת העיר ירושלים, פיני עזרא, לאלפי בחורי הישיבות הירושלמיות שאינם מתגוררים בירושלים, פנייה להעביר את כתובת מגוריהם לבירה - לקראת מערכת הבחירות המכרעת בעוד כשלושה חודשים.

במכתב כתב עזרא: "לקראת מערכת הבחירות המוניציפליות שתתקיים בתאריך כ"א חשוון, פונה אני אל בני הישיבות היקרים הלומדים בירושלים ולנים בפנימייה, אשר נהנים מידי יום מפעולותיהם הברוכות של נציגי הציבור בעיר - לנצל את זכותם החוקית ולהעביר את כתובת מגוריהם לכתובת הפנימייה בה הם גרים".

עזרא הוסיף כי "ישנם אלפי בני תורה שאינם מנצלים את זכותם לבחור ולהשפיע על העיר בה הם גרים". לדבריו: "מערכת בחירות זו הינה מן המערכות החשובות ביותר לציבור יראי ה', בה יוכרע צביונה ואופייה של העיר הקודש לשנים הבאות".

במכתבו, שהופץ בישיבות בירושלים עם פתיחת 'זמן אלול' היום, הזמין עזרא את בחורי הישיבות גם להגיע אל לשכתו ולבצע דרכה את ההעברה במערכות משרד הפנים. לסיום הוא הוסיף כי "כל קול יכריע את המערכה. בחור ישיבה המתגורר בפנימייה, הרי הוא כתושב ירושלים".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד