ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"זה בדיוק הרגע"

בעקבות הנאום המסעיר: סמוטריץ' מצטרף למשימה

חבר הכנסת גפני תועד כשהוא מועד בלשונו ותוקף במילים בעייתיות את ראש הממשלה, בנושא שכר הרבנים, עד כדי כך שלשכתו נאלצה להוציא הבהרה. עם זאת, ח"כ מ'הבית היהודי' מבהיר כי יצטרף למאבקו של גפני בעניין  

בעקבות הנאום המסעיר: סמוטריץ' מצטרף למשימה
סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שוב מסתבך מול ראש הממשלה בנימין נתניהו. הפעם, סביב שכר הרבנים בארץ, "הוא צריך לדעת שחייו אינם חיים מבחינה פוליטית", אמר הח"כ לעובדה שראש הממשלה מסרב לפגוש את הרבנים והנוגעים בעניין.

בתיעוד שפרסם אמש (שלישי) עקיבא וייס ב'כאן 11', נראה ח"כ גפני תוקף את ראש הממשלה ואומר כי, "אין דבר כזה שהרבנים במדינת ישראל מבקשים פגישה עם ראש הממשלה, אני צריך לבקש את זה? אני אבקש, אני שומע לרבנים. אבל אני צריך לבקש את זה?".

"הוא (נתניהו א.ק.) צריך לדעת שחייו אינם חיים מבחינה פוליטית – אם הרבנים בכל מקום בארץ, מאילת ועד מטולה.. אין לו חיים, הוא לא יוכל להמשיך ככה בדרך הזו", כך גפני בתיעוד.

בלשכתו של גפני מיהרו להגיב ואמרו כי "הקשר בינו לבין ראש הממשלה חזק ושיתוף הפעולה ביניהם פורה ומצוין בכל התחומים, וגם עם הרבנים, ואף סרטון אקראי וקצרצר שנשלף מתוך נאום של למעלה משעה, לא ישנה זאת. ח"כ גפני מכבד את ראש הממשלה ושיתוף הפעולה ביניהם יימשך".

ההתייחסות של גפני מגיעה בהמשך לפרסום ב'בחדרי חרדים', שפרסם את דבריו של יו"ר וועדת הכספים במסגרת ימי העיון של הרבנות הראשית - המתקיימים בימים אלו במלון לביא, בו התייחס לנושא שכר הרבנים ואמר כי "רבני ישראל לא נדרשים להתעסק בנושאים של שכר, זהו תפקידם של חברי הכנסת, רבני ישראל צריכים להתעסק אך ורק בשמירת היהדות, הכשרות השבת וכל נושאי הדת במדינת ישראל".

מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', גפני הבטיח לרבנים, כי יטפל בסוגיית השכר ואמר: "בכוונתי לעצור את התקציבים ולא לדון בוועדת הכספים בנושאים השונים עד שישפרו את שכרם של רבני ההתיישבות והשכונות". 

בתוך כך, סגן יו"ר הכנסת, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הודיע בעקבות דבריו של גפני, כי הוא יצטרף למאבק בעניין הרבנות. בנאום שנשא בכנס של הרבנות הראשית, התייחס סמוטריץ' לדבריו של ח"כ גפני, שהכריז כי בכוונתו לעצור את התקציבים ולא לדון בועדת כספים בנושאים השונים, עד שישופר שכרם של רבני ההתיישבות והשכונות ואמר כי הוא הראשון שיצטרף למהלך.

לדבריו, "כבר בשבועות הקרובים מתוכננות העברות כספים בוועדה, אני הראשון שיצטרף למהלך של גפני". עם זאת הוא תהה, "בסוף השאלה אם נושא הרבנים והרבנות מספיק חשוב לנו כדי שנאבק עליו ובאמת נייצר משברים או שאנחנו רק מדברים". 

סמוטריץ ציין בדבריו כי, "בימים אלו ממש מונחת לפתחנו סוגיה קריטית הנוגעת לכל מערך הכשרות במדינת ישראל. בג"ץ הכריח את הרבנות להפריד בין משגיח למושגח במערך הכשרות. אחרי שנתיים של דיונים מועצת הרבנות הראשית קיבלה החלטה על מודל ההעסקה הנכון בעיניה של משגיחי הכשרות וכרגע מי שעוצר את יישום הרפורמה הוא משרד האוצר".

"זה אותו משרד שצריך את וועדת הכספים ואת העומד בראשה. הזמן שקצב בג"ץ למדינה עבר כבר ואם בימים הקרובים ממש הרפורמה לא תאושר בג"ץ עלול לפרק את מערך הכשרות הממלכתי. ההשלכות של פסיקת בג"ץ עשויות להיות קריטיות וזה בדיוק הרגע שבו גפני חייב לעשות שימוש בכוחו כיו"ר וועדת כספים ולעצור את כל דיוני הוועדה עד שהאוצר יתכופף. אנחנו נימדד במעשים ולא בנאומים" אמר.

משה גפני בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד