י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

איראן מודה לראשונה: "שלטנו בחבר קבינט של מדינה עוינת"

שר המודיעין של איראן זרק לאוויר כמה מילים לא ברורות, והיו שקישרו אותן לפרשת השר לשעבר גונן שגב הכלוא בישראל, בעוון ריגול עבור המדינה הפרסית

איראן מודה לראשונה: "שלטנו בחבר קבינט של מדינה עוינת"
גונן שגב בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המודיעין של איראן, מחמוד עלאווי, אמר היום (רביעי), "הבאנו תחת שליטתנו חבר בקבינט של מדינה עוינת", אך הוא לא פירט מי הוא ה"חבר בקבינט".

בכמה כלי תקשורת נחשבים בעולם, פירשו את דבריו, כי התכוון לשר הישראלי לשעבר גונן שגב.

שר המודיעין האיראני הוסיף בהתרברבות, כי "ענף הריגול הנגדי של משרד המודיעין האיראני, הוא אחד החזקים מבין שירותי המודיעין בעולם".

בנוסף דווח אתמול, כי איראן עצרה עשרות סוכנים זרים שלטענת איראן ריגלו למען מדינות שונות.

כזכור, בחודש מאי האחרון, נעצר על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל השר וחבר הכנסת לשעבר, גונן שגב, בחשד לביצוע עבירות של סיוע לאויב במלחמה ובריגול נגד מדינת ישראל.

בתום החקירה, הגישה פרקליטות מחוז ירושלים נגד שגב כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים בגין עבירות אלו וכן בגין ריבוי עבירות של מסירת ידיעה לאויב. כתב האישום אושר בידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.

שגב מונה בינואר 1995 לתפקיד שר האנרגיה והתשתיות בכנסת ה-13, במפלגת "צומת", אותה הקים רפאל איתן. בשנים האחרונות התגורר בניגריה, הגיע לגיניאה המשוונית במהלך חודש מאי 2018. שגב הועבר לישראל על פי בקשת משטרת ישראל, לאחר שגינאה המשוונית סירבה להתיר את כניסתו לשטחה על רקע עברו הפלילי.

שגב נעצר לחקירת השב"כ והמשטרה מיד עם הגעתו לישראל, לאחר שנאסף מידע שהצביע על חשד כי שגב מקיים קשרים עם גורמי המודיעין האיראני ומסייע להם בפעילותם נגד מדינת ישראל.

בחקירה בשב"כ ובמשטרה התברר כי שגב גויס ופעל כסוכן מטעם המודיעין האיראני. החקירה העלתה כי בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב לבין גורמים מהשגרירות האיראנית בניגריה, ובהמשך אף הגיע פעמיים למפגשים באיראן עם מפעיליו, תוך שזהותם כאנשי מודיעין הייתה ברורה לו.

החקירה העלתה כי שגב נפגש עם מפעיליו האיראניים ברחבי העולם, בבתי מלון ובדירות אשר להערכתו משמשות לפעילות חשאית איראנית. שגב אף קיבל מערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים בינו לבין מפעיליו.

עוד התברר בחקירה, כי שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה, לאתרים ביטחוניים בישראל, למבנים ולבעלי תפקידים בגופים מדיניים וביטחוניים, ועוד.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד