י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

'יד ושם' נגד פ. חובב • הסיפור המלא

הסאטיריקן של 'יתד נאמן' השתמש בנאצים כדי להוכיח שהפרדה בין נשים לגברים היא תופעה נורמלית בהיסטוריה האנושית • ב'יד ושם' לא עברו על כך בשתיקה

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

מאמר שפורסם בשבוע שעבר בעיתון 'יתד נאמן' - מעורר סערה.

דוברת מוזיאון 'יד ושם', איריס רוזנברג, פרסמה הבוקר (ה') הודיעה לפיה "'יד ושם' מביעים זעזוע מדבריו של כותב הטור, הטוען כי ניתן ללמוד ממעשי הנאצים שהפרידו בין נשים לגברים במחנות על כך שמדובר בדבר טבעי.

"תקופת השואה הייתה חשוכה בתולדות האנושות, מלאה ברשע שטני, שבה עוללים הופרדו מאימותיהם. הנאצים כיוונו להרוס כל דבר שהוא טבעי לערכים אנושיים בסיסיים".

עוד הוסיפה רוזנברג: "אנו דוחים בשאט נפש את התפיסה המעוותת לפיה ניתן ללמוד מהאידיאולוגיה של הנאצים ומפעולותיהם לגבי מהם הערכים הטבעיים לאנושות".

הכותב פ. חובב (ישראל וורצל), בעל טור ב'יתד השבוע', התייחס לנושא הדרת הנשים במאמר סאטירי ובו מכתב פומבי למזכירת המדינה האמריקנית הילארי קלינטון המותח ביקורת על ההשוואה בין הדרת הנשים בישראל למצב הנשים באיראן.

"גם בתקופה השואה, כשהגרמנים ימח שמם וזכרם הפעילו את מכונת ההשמדה במלוא הקיטור - היהודים הוחזקו במחנות ההשמדה בבלוקים נפרדים לגברים ולנשים. אפילו חיות האדם האלה, התייחסו אל ההפרדה כדבר טבעי", כתב הכותב, שטען כי הפרדה מגדרית אינה הדרה.

עוד טען וורצל במאמרו כי ההדרה המדוברת היא דווקא "הדרת גברים" שמעדיפים להימנע ממצב בו ייאלצו להאזין לשירת נשים הנוגדת את אמונתם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד