י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הרבי בשיחה נדירה לפרקליטים

עורכי דין מבינים יותר את משמעות ה'סליחה'

שיחה נדירה מסר הרבי מנדבורנה לשורת עורכי דין שהגיעו למעונו להתחזק לקראת הימים הנוראים • במהלך הדברים אמר האדמו"ר לפרקליטים: "אתם, עורכי דין, מבינים יותר את משמעות ה'סליחה', בעולם המשפט זה לא קיים" • צפו בתיעוד

הרבי בשיחה לעורכי הדין. צילום: יעקב פוקס
הרבי בשיחה לעורכי הדין. צילום: יעקב פוקס צילום: יעקב פוקס

"עומדים אנו בפני הימים הנוראים, ימים בהם אנו מבקשים סליחה ומחילה מהקב"ה על דברים שעשינו בשנה החולפת, עצם הזכות שלנו לעמוד ולבקש סליחה מהקב"ה, מגיעה רק מכך שהקב"ה אוהב את עמו ישראל" - כך אמר כ"ק אדמו"ר מנדבורנה בשיחת התעוררות לימים הנוראים לעשרות עורכי דין שהתכנסו למעונו בקרית נדבורנה בבני ברק, לשמוע דברי חיזוק והתעוררות לקראת ימי הרחמים והסליחות.

"מי כמוכם עורכי דין יכולים להבין את הזכות המיוחדת שיש לעם ישראל לבקש סליחה, הרי בעולם המשפט זה לא קיים. נניח ח"ו מישהו נוהג שלא כחוק ועושה תאונת דרכים, יש נזקים בגוף ובנפש, האם הוא יכול לבוא לבית המשפט ולבקש סליחה, הרי זה לא יעזור לו, עשית נזק תשלם, פגעת בהולך רגל וגרמת לו נכות תשלם פיצויים, לא יעזור סליחה ומחילה".

"אבל הקב"ה ברוב רחמיו נתן לנו את האפשרות לבקש סליחה, ולא רק זאת אלא הוא יושב ומצפה שנשוב בתשובה ונבקש ממנו סליחה, זה דבר שאין לו הסבר בעולם המשפט חוץ ממה שהקב"ה אוהב את בניו והוא מצפה שישובו בתשובה שלימה, כי לא יחפוץ במות המת אלא בשובו מדרכיו וחי", אמר האדמו"ר.

עם סיומה של הדרשה, עבר כל אחד מעורכי הדין לפני האדמו"ר וקיבל את ברכתו האישית לשנה טובה ומתוקה לקראת השנה החדשה.

חסידות נדבורנה עורכי דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד