י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
וּלְוִיִּים לְשִׁירָם וּלְזִמְרָם

סליחות עם גיטרה יותר חשוב מלזרוק סטנדר

אני רוצה לראות כמה שיותר בני נוער אוהבים את הדת, אוהבים את היהדות, אני רוצה אותם רוקדים ושרים בבית כנסת ומבקשים סליחה, הם חוזרים הביתה הרבה יותר זכים וטהורים מאלו שזורקים סטנדרים בישיבה מסוימת אחד על השני | טור דעה

סליחות עם גיטרה יותר חשוב מלזרוק סטנדר
סליחות עם יצחק מאיר אמש

בימים האחרונים מתעסקים עמך ישראל עם פוליטיקה עירונית, אין לאו של בין אדם לחבירו שלא עברנו עליו, אנחנו כל היום בוחשים, מצייצים ומטקבקים על האחר, מלכלכים ומרכלים על האחר, שוכחים מ"המלבין פני חבירו ברבים".

אבל מה שמפריע לכמה "מושכים ועסקנים", הוא אמירת סליחות עם גיטרות וכינורות, במספר מקומות החלו את הסליחות הראשונות כמו בשנה שעברה, עם כלי נגינה שונים, וזה סחף לבתי הכנסת אנשים שלא פתחו ספר סליחות מאז הבר מצווה, אני אישית דיברתי עם לפחות 20 חברים שאמרו לי שאם לא המוזיקה - הם היו אומרים סליחות דרך גוגל.

אנשים שכחו את הפסוק "וְהָשֵׁב כּהֲנִים לַעֲבודָתָם. וּלְוִיִּים לְשִׁירָם וּלְזִמְרָם. וְהָשֵׁב יִשְׂרָאֵל לִנְוֵיהֶם". בבית המקדש לוויים שרו עם כינורות ונבל, בתוך בית המקדש, אבל פה זה מפריע לכמה אנשים.

אנחנו בדור חלש, דור ירוד, תגלשו קצת בפייסבוק, תכתבו במנוע החיפוש שמות של מוסדות חינוך חרדיים, ותגלו כמה פורקי עול עם נאצות כלפי שמיא מסתובבים שם, פעם זה היה נחלת הבנים, היום גם הבנות הצטרפו, לאחרונה ראיתי שם של בית ספר לבנות מהטופ של הטופ, לא אכתוב את שמו, כדי לא לפגוע, אבל כמות הבנות שחזרו בשאלה משם היא בלתי נתפסת.

אני בטוח שאם הבנות האלה והבנים הללו, היו מקבלים חינוך עם אהבה ולא עם איומים להשרף בגיהנום, הם לא היו מנאצים כלפי שמיא.

כן. שיביאו גם תופים אם צריך, אני רוצה לראות את הנוער של היום אומר סליחות, מתוך ריקוד, זה מזכך את הנפש, לא ביקשתי סליחות עם מוזיקה בשטיבלך של חסידויות מסוימות, שם לא צריך את זה, אני רוצה לראות כמה שיותר בני נוער אוהבים את הדת, אוהבים את היהדות, אני רוצה אותם רוקדים ושרים בבית כנסת ומבקשים סליחה, הם חוזרים הביתה הרבה יותר זכים וטהורים מאלו שזורקים סטנדרים בישיבה מסוימת אחד על השני, אני בטוח שסליחות עם גיטרה מתקבלות תחת כסא הכבוד, הרבה יותר מעוד מאמר מערכת בעיתון כזה או אחר שמשמיץ ומבזה את הצד השני.

סליחות גיטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד